Supportmedarbetare - support inom mobilitet och it

Regeringskansliet / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Supportsektionen, Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen
Har du erfarenhet från en supportfunktion? Har du kunskap och erfarenhet av datorer och mobiltelefoner och brinner för att ge personlig service? Då kan vi erbjuda dig en varierande tjänst tillsammans med kunniga kollegor i en händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Supportsektionen är en del av enheten RK Kontaktcenter som ansvarar för att hantera frågor som inkommer till enheten från Regeringskansliet och som rör stöd och service i Förvaltningsavdelningens verksamhet. Enheten svarar för att tillsammans med övriga enheter i Förvaltningsavdelningen säkerställa att det finns gemensamma processer för detta. Enheten ansvarar för telefonservice i Regeringskansliet och även för Regeringskansliets biblioteksverksamhet. Supportsektionen består av 35 personer som ansvarar för att ge stöd och service till alla som arbetar i Regeringskansliet, på utlandsmyndigheterna och i kommittéer. Läs mer om vår verksamhet på Regeringen.se

Som supportmedarbetare på Kontaktcenter kommer du att ingå i ett trevligt gäng på ca 30 kollegor som är indelade i tre grupper. De tre grupperna arbetar med support via telefon och support över disk. I vårt uppdrag ligger att vi ger stöd och support till Regeringskansliets medarbetare och statsråden i regeringen. Du kommer att fungera som en viktig stödfunktion för att verksamheten ska fungera i Regeringskansliet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att förse Regeringskansliets medarbetare med utrustning så som dator och mobiltelefon samt att ta emot och lösa supportärenden via telefon eller över disk. Du registrerar, kompletterar, prioriterar och återkopplar ärenden som kommer in via telefon, webbformulär eller e-post.

Publiceringsdatum
2023-10-11

Bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av kundkontakt i en supportfunktion, med aktuell erfarenhet av servicedesk och/eller via telefon gett support ur ett användarperspektiv. Rollen kräver att du har erfarenhet av felsökning och användarsupport på mobiltelefoner, surfplattor och bärbara datorer. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbetat med många parallella processer med många kontaktytor i en miljö med högt tempo och deadlines. För att lyckas i rollen krävs det att du har generell it-förståelse och goda kunskaper om mobiltelefoners/surfplattor & bärbara datorers funktionalitet. Vi ser att du har goda kunskaper om Apple iOS/iTunes och MS Officepaketet. Vidare krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ett ärendehanteringssystem och om du har god kunskap om Sharepoint. Det är även meriterande om du har utbildning med IT-inriktning och erfarenhet av arbete inom större organisationer.

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är trygg och stabil i ditt arbetsområde. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du kan arbeta självgående. Du är initiativtagande och flexibel. Då arbetet innefattar många kontakter är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga.

Övrig information
En eller flera tidsbegränsade tjänster med tillsättning så snart som möjligt t.o.m. oktober 2024 med eventuell möjlighet till förlängning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder kontakta Gruppchef Petra Kristan, på 08- 405 20 69. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Patricia Nordlånge, på 08-405 13 39. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST, som nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 25 oktober 2023.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Regeringskansliet (org.nr 202100-3831)

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Regeringskansliet
Senaste upphandlingen: The Embassy in Dar Es Salaam procures Local Framework Agreement for Audit Services

Jobbnummer
8183636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regeringskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: