Supportkonsult till affärssystemet Visma Business
Visma Software AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Software AB i Göteborg,
Trollhättan,
Uddevalla,
Munkedal,
Jönköping eller i
hela Sverige Är du lösningsorienterad, har ett stort kundfokus och brinner för att hjälpa kunder i deras arbetsvardag? Vi söker nu en Customer Success Advisor med förståelse för ekonomi & logistik som kommer arbeta som Support Consultant i Partner Service HUB. Placeringsort är Malmö, Stockholm eller Göteborg.
Vad erbjuder vi dig?
Rollen innebär 2nd line supportarbete för främst affärssystemet Visma Business men med möjlighet att utvecklas inom många andra produkter. Vi är inne i en spännande period där du även kommer att var med om Visma Business resa mot cloud, Visma Business NXT." - Cecilia Tallner, Customer Success Manager
I Partner Service HUB på Visma Software kommer du, tillsammans med ett team av kunniga kollegor, få möjlighet att arbeta med moderna produkter inom ERP system.
På Visma Software blir du en del av en vänlig, varm och öppen kultur på ett företag som satsar på sina medarbetare. Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda och entreprenörskap. Du blir en del av en stor teknologikoncern där kompetensutveckling och karriärmöjligheter står i fokus, och får tillgång till ett stort internationellt nätverk av duktiga techkollegor. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.
Om teamet
Som Customer Success Advisor kommer du ingå i vår multinationella Partner Service HUB. Vi arbetar bland annat med utbildning, att skapa material för self-service och second line support mot våra partners inom både Visma Business produktlinje och Visma.net produktlinje. Vi är totalt tretton personer utspridda över våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Krakow, Polen. Inom teamet har vi något olika roller men vi alla hjälps åt med att svara på inkomna supportärenden och stötta varandra. Förutom det egna teamet och våra partners kommer du även ha ett tätt samarbete med vår internationella utvecklingsavdelning.
Om rollen
Visma Business (
https://www.visma.se/affarssystem/lager-logistik/visma-business-funktioner/) är ett anpassningsbart affärssystem för stora verksamheter med lager- och logistikhantering. Ekonomilösningen i Visma Business har ett brett utbud av kraftfulla funktioner som förenklar, effektiviserar och automatiserar - allt i ett anpassningsbart gränssnitt med smidig sök- och sorteringsfunktion. Visma Business produkter säljs via våra partner vilka också ansvarar för 1st line support. Detta innebär att i den här rollen arbetar du i 2nd line support mot våra certifierade partners.
Vårt främsta fokus är proaktiv support och kunskapsdelning. Våra partners och kunder är otroligt viktiga för oss, och vi strävar därför varje dag efter att ge support i världsklass. För oss innebär det såväl snabb respons och trevligt bemötande, som hög servicegrad i enlighet med vårt kvalitetssystem.
Exempel på arbetsuppgifter
• Dagligen hantera förfrågningar som kommer in från våra partners (tickets)
• Arbeta aktivt med vårt Community såsom skapa inlägg och svara på frågor/kommentarer
• Rapportera reproducerbara problem
• Medverka i systemtestning av nya versioner tillsammans med utvecklingsavdelningen
• Dela kunskaper och färdigheter inom teamet/vårt bolag & med våra partners
Vem söker vi?
På Visma brinner vi för lösningar och digitalisering, vilket vi hoppas att du också gör. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har en hög vilja att vårda våra kundrelationer och ge bra service. Som Support Consultant behöver du också vara en god problemlösare och triggas att ta dig an även mer komplexa frågeställningar.
Dessutom tror vi att du:
• Har förståelse för redovisning & ekonomiska resonemang
• Har kunskap av logistik i affärssystem
• Kan kommunicera väl i både skrift och tal på såväl svenska som engelska
Vi ser gärna att du har förståelse för SQL-databaser, men det är inte ett krav. Kunskap om Visma Business eller Visma.net's produkter är meriterande!
Vi söker även en person med kunskap om lönearbete, se separat annons (
https://vismasoftwareab.teamtailor.com/jobs). Vid intresse och rätt erfarenhet finns möjlighet att kombinera en roll mot båda inriktningarna.
Publiceringsdatum2023-02-10Om företagetVisma Software AB är ett mjukvarubolag inom tech-koncernen Visma Group. Visma Software är en ledande leverantör av affärskritiska molntjänster inom ERP, e-commerce på den svenska marknaden. Vi och våra produkter hjälper våra kunder att maximerar sin potential genom ökad automatisering och digitalisering av kritiska affärs- och ekonomiprocesser.Vi är totalt nära 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen, Norge och Slovakien.
Så ansöker duVi välkomnar en mångfald av sökande. Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. Vi undanber personliga brev. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Customer Success Manager Cecilia Tallner på
cecilia.tallner@visma.comLäs mer om vårt Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy/. Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Visma Software AB (org.nr 556567-5906),
https://careers.visma.com/ Kontakt Cecilia Tallner
cecilia.tallner@visma.com Jobbnummer 7436765
Observera att sista ansökningsdag har passerat.