Supportkonsult för lönesystem

Visma Software AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Software AB i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Är du lösningsorienterad, har ett stort kundfokus och brinner för att hjälpa kunder i deras arbetsvardag? Vi söker nu en Customer Success Advisor med förståelse för lön som kommer arbeta som Support Consultant i Partner Service HUB. Placeringsort är Malmö, Stockholm eller Göteborg.

Vad erbjuder vi dig?

Rollen innebär 2nd line supportarbete för Visma.net Payroll SE men även för andra produkter inom Visma Business och Visma.net's produktlinjer. Visma.net Payroll SE är en ny produkt i vår portfölj och här får du möjlighet att vara med från början och ta del av utformning av supportarbetet kring lön." - Cecilia Tallner, Customer Success Manager

I Partner Service HUB på Visma Software kommer du, tillsammans med ett team av kunniga kollegor, få möjlighet att arbeta med moderna produkter inom ERP system.

På Visma Software blir du en del av en vänlig, varm och öppen kultur på ett företag som satsar på sina medarbetare. Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda och entreprenörskap. Du blir en del av en stor teknologikoncern där kompetensutveckling och karriärmöjligheter står i fokus, och får tillgång till ett stort internationellt nätverk av duktiga techkollegor. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.

Om teamet

Som Customer Success Advisor kommer du ingå i vår multinationella Partner Service HUB. Vi arbetar bland annat med utbildning, att skapa material för self-service och second line support mot våra partners inom både Visma Business produktlinje och Visma.net produktlinje. Vi är totalt tretton personer utspridda över våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Krakow, Polen. Inom teamet har vi något olika roller men vi alla hjälps åt med att svara på inkomna supportärenden och stötta varandra. Förutom det egna teamet och våra partners kommer du även ha ett tätt samarbete med vår internationella utvecklingsavdelning.

Om rollen

Visma.net Payroll SE (https://www.visma.se/affarssystem-i-molnet/lon/) är ett branschoberoende lönesystem utvecklat för att användas med affärssystemet Visma.net, men som även kan användas för sig själv. Visma.net Payroll SE bygger på lönesystemet Kontek Lön. Visma.net Payroll SE säljs via våra partner vilka också ansvarar för 1st line support. Detta innebär att i den här rollen arbetar du i 2nd line support mot våra certifierade partners.

Vårt främsta fokus är proaktiv support och kunskapsdelning. Våra partners och kunder är otroligt viktiga för oss, och vi strävar därför varje dag efter att ge support i världsklass. För oss innebär det såväl snabb respons och trevligt bemötande, som hög servicegrad i enlighet med vårt kvalitetssystem.

Exempel på arbetsuppgifter

• Dagligen hantera förfrågningar som kommer in från våra partners (tickets)

• Arbeta aktivt med vårt Community såsom skapa inlägg och svara på frågor/kommentarer

• Rapportera reproducerbara problem

• Dela kunskaper och färdigheter inom teamet/vårt bolag & med våra partners

Vem söker vi?

På Visma brinner vi för lösningar och digitalisering, vilket vi hoppas att du också gör. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har en hög vilja att vårda våra kundrelationer och ge bra service. Som Support Consultant behöver du också vara en god problemlösare och triggas att ta dig an även mer komplexa frågeställningar.

Dessutom tror vi att du:

• Har förståelse för lönehantering/processer

• Kan kommunicera väl i både skrift och tal på såväl svenska som engelska

Vi ser gärna att du har förståelse för SQL-databaser och/eller för redovisning, men det är inte ett krav. Erfarenhet av Kontek Lön, Visma Business eller Visma.net's produkter är meriterande!

Vi söker även en person med kunskap om ekonomi & logistik, se separat annons (https://vismasoftwareab.teamtailor.com/jobs). Vid intresse och rätt erfarenhet finns möjlighet att kombinera en roll mot båda inriktningarna.

Publiceringsdatum
2023-02-10

Om företaget
Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom tech-koncernen Visma Group. Visma Software är en ledande leverantör av affärskritiska molntjänster inom ERP, e-commerce på den svenska marknaden. Vi och våra produkter hjälper våra kunder att maximerar sin potential genom ökad automatisering och digitalisering av kritiska affärs- och ekonomiprocesser.Vi är totalt nära 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen, Norge och Slovakien.

Så ansöker du
Vi välkomnar en mångfald av sökande. Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. VI undanber personliga brev. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Customer Success Manager Cecilia Tallner på cecilia.tallner@visma.com

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visma Software AB (org.nr 556567-5906), https://careers.visma.com/

Kontakt
Cecilia Tallner
cecilia.tallner@visma.com

Jobbnummer
7436762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Software AB: