Supportkonsult Affärssystem - Garp
Jeeves Information Systems AB / Supportteknikerjobb / Borås
2012-09-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportkonsult Affärssystem - Garp" (publicerad 2014-05-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jeeves Information Systems AB i Borås,
Göteborg,
Jönköping,
Båstad,
Växjö eller i
hela Sverige Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 600 företag i över 40 länder något av Jeeves affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Samtliga produkter erbjuder bred funktionalitet till en av marknadens lägsta ägandekostnader. Jeeves är idag ca 120 anställda. För mer information, se
www.jeeves.se.Tjänsten som Supportkonsult ingår i Jeeves Affärsområde Product Development som ansvarar för utveckling och underhåll av företagets samtliga produkter. Utöver utveckling och underhåll jobbar vi med support till både slutkunder och partners. Till Product Developments uppdrag hör även att ta fram marknadsmaterial samt att ta fram och att genomföra utbildningar för partners och kunder. Vi hjälper även partners och kunder med utveckling av ny funktionalitet.
Publiceringsdatum2012-09-03ArbetsuppgifterI rollen som Supportkonsult arbetar du med support främst av affärssystemet Garp. Du tar emot supportärenden firstline via mail och telefon. Du kommer att bli produktexpert på Garp och att bidra till utvecklandet av våra partners och kunders Garpkunskaper är en central del av arbetsuppgifterna. Du har en viktig roll hos Jeeves som ?Jeeves ansikte utåt?. Som supportkonsult är du även en betydelsefull länk mellan våra kunder och partners och våra produktutvecklare.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna i tjänsten innebär att:
ge support och stöd till kunder och partners inom affärssystemet Garp och att delta i testning av produkten
Du ingår i ett starkt supportteam där du får möjlighet att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter. Rapportering görs direkt till Director, Jeeves Partner & Customer Assistance.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som gillar att ge service och som har tidigare erfarenhet av arbete med support och kundkontakt. För att klara av arbetsuppgifterna på ett professionellt sätt söker vi dig som är initiativrik och driven. Du har lätt för teknisk problemlösning, trivs med att hjälpa andra och ser det som självklart att bidra med en hög servicenivå såväl externt som internt. Viktigast av allt är att du har ett positivt och prestigelöst sätt samt trivs med att ständigt lära dig nya saker.
Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial IT-utbildning så som systemvetare eller motsvarande. Eftersom våra partners, kunder och medarbetare finns såväl i Sverige som i övriga Europa så är det viktigt att du är bekväm med engelska som arbetsspråk.
Det är meriterande om du har vana att arbeta med Garp eller annat affärssystem i någon form. Vidare är det även meriterande om du har erfarenhet av mjukvarutestning.
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som medarbetare i vårt supportteam är du en viktig del av Jeeves ansikte utåt och du kommer att få ta stort eget ansvar i dialog med kunder och partners. Vi erbjuder en tjänst som innebär stor variation och för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas och växa inom koncernen.
Du kommer att arbeta i en internationell koncern med ett starkt varumärke. Du får möjlighet att arbeta med engagerade och kompetenta medarbetare i ett starkt team. Kulturen på Jeeves präglas av våra värderingar som är passionate, challenging, different och enthusiastic. Utmärkande för Jeeves är även en stark entreprenörsanda och medarbetare som brinner för att ständigt förbättra våra produkter och vårt erbjudande.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under ett år med möjlighet till förlängning. Tillsättning omgående med placering i Borås.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-28
Vi kallar till intervjuer löpande varför vi gärna ser din ansökan på plats så snart som möjligt.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
emma.hilding@jeeves.seKontaktEmma Hilding, HR Manager, 0704 80 18 57,
emma.hilding@jeeves.seFöretagJEEVES INFORMATION SYSTEMS AB
AdressJEEVES INFORMATION SYSTEMS AB
BOX 396
50312 BORÅS
KontorsadressGÖTEBORGSVÄGEN 99
BORÅS
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 033-444100
Jobbnummer 1329978
Observera att sista ansökningsdag har passerat.