Supportingenjör inom telekom till Synapse

Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta med avancerad telekom och kunder över hela världen?

Publiceringsdatum
2011-10-24

Om företaget
Synapse levererar kostnadseffektiva och högteknologiska telekomprodukter till olika 3GSM-operatörer runtom världen. Alla produkter är baserade på en egenutvecklad mjukvara och plattform. Exempel på lösningar som Synapse utvecklar är mjukvara för Roaming , SIM-hantering, Remotestyrning av mobiler och Device Management. Man levererar strategisk planering, tillgänglighet, 3GSM, IP-lösningar och support. Synapse sitter på moderna lokaler vid Slussen med utsik över hela Stockholm.
Om jobbet
I rollen arbetar man med avancerad support och felhantering av system baserade på UNIX/Solaris och GSM. Tjänsten är mycket tekniknära support i andra och tredje led. Synapse kunder består främst av operatörer över hela världen. Teamet arbetar med felsökning, konfiguration, rapportering av buggar, patchning och felsökning i loggfiler. Du kommer att rapportera vidare avancerade fel till utvecklare och man har tät kontakt med dem.
Möjligheter
Vill du arbeta med avancerad telekom är Synapse rätt plats. Du kommer att få en bra introduktion med utbildning i företagets produkter. Sedan kommer du att gå parallellt för att komma in i arbetet.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är färdig högskole- eller civilingenjör, gärna med ett för tjänsten relevant exjobb. Du kan vara nyligen utexaminerad och det är självklart meriterande med relevant erfarenhet. Du har goda kunskaper i Linux/Unix (gärna Solaris) och har stort intresse för telekom. Det är meriterande om du har kunskaper inom kommunikation och IP-teknologier. Med tanke på de internationella kontakterna ser vi att du har goda kunskaper i engelska.
Personliga krav
Vi ser att du har ett teknikintresse med stor fokus för telekom. Du har god kommunikativ och social förmåga samt trivs med att arbeta i en flexibel roll.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider och jour förekommer i jobbet. Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Du kommer till en början att vara anställd av Hero och arbeta hos kunden, för att vid god arbetsprestation rekryteras av Synapse.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=140
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Poria på 08-400 25 247.
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: Support Synapse
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Poria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-40025247, rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1062087

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: