Supportingenjör

Glue AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Glue AB i Stockholm

Glue är ett teknikföretag baserat i Stockholm som tillverkar och säljer smarta lås, samt erbjuder en mjukvaruplattform för smart tillgång in-i-hemmet. Vi söker nu en ingenjör för att arbeta med interna och externa processförbättringar.

Rollen som erbjuds kommer i första hand att fokusera på kvalitets- och tillförlitlighetsförbättringar både internt och med våra leverantörer. Eftersom Glue är ett litet entreprenöriellt bolag, kan du även behöva bidra till annat arbete, såsom produktutveckling och vissa kundsupportärenden.

Rollöversikt
Du är en supportingenjör som är intresserad av att förbättra Glues produkter och processer. Kunskap om mekanisk och elektronisk produkttillverkning är en tydlig fördel och kunskap om skandinaviska och europeiska dörrlås är avgörande. Du ska ha erfarenhet av att jobba med Solidworks, Ansys och Microsoft Office. Du kommer att vara inblandad i aktuella produktförbättringar, analysera och undersöka fel på fältet, förbättra produkterna för att öka tillförlitligheten och minska kostnader, dokumentera förändringar och PLM (product lifecycle management).

Du kommer också att bidra till att skapa och underhålla affärsprocesser relaterade till produktionen av existerande och nya produkter, t.ex. produktionsplanering, efterfrågesprognoser, logistik, revidering och förändringshantering. Du kommer även att leda logistikprocesser, dokumentera produktreturer och förbättra vår "supply chain" överlag.

När Glue planerar och lanserar nya produkter kommer du att vara inblandad i produktionsoptimering, processplanering, sekvensoptimering och tillförlitlighet. Du kommer att arbeta nära andra verksamhetsområden för att säkerställa att deras behov uppfylls vad gäller produktleverans, logistik och supply chain management. Vid behov kommer du också att kunna tillämpa dina kunskaper om processförbättring till andra delar av verksamheten.

Ansvarsområden
Bearbeta och analysera produktreturer
Undersöka returnerade produkter, kategorisera feltyper och identifiera trender
Skriv upp felrapporter och ta fram processförbättringar
Håll lagret över inkommande och utgående felaktiga produkter
Identifiera nya problem

Plats
Stockholm

• Stort intresse för teknik, innovation och smarta hem
• 1-3 års arbetserfarenhet inom support
• Ingenjörsutbildning
• Kunskap om skandinaviska och europeiska dörrlås
• Vana med att arbeta i Zendesk, Solidworks, Ansys och Microsoft Office
• Flytande engelska muntligt och skriftligt

Glue erbjuder smart tillgång till ditt hem genom sitt smarta lås som låter dig ge digitala hemnycklar till familj, gäster och leverantörer av produkter och tjänster medan du är borta.

Publiceringsdatum
2018-07-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-03
Ange följande referens när du ansöker: Support Engineer

Företag
Glue AB

Adress
Glue AB
Grev Turegatan 26
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 26

Jobbnummer
4261890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Glue AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Glue AB: