Supportekniker till Servicedesk

Randstad AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-08-16

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team som består av ca 25 personer i en IT Servicedesk där hälften av teamet sitter i Köpenhamn och den andra hälften i Stockholm/Solna.
Servicedesken är den enda kontaktpunkten för IT-incidenter, serviceförfrågningar och andra relaterade supportfrågor. Teamet stödjer företagets interna användare med administrations- och produktionssystem. Just nu står vår kund inför en omfattande omvandling som inkluderar implementering av moderna verktyg och arbetssätt, med målet att bli en mer effektiv Servicedesk.

Detta är ett uppdrag som agent hos vår kunds interna IT Servicedesk, där de hanterar IT-incidenter och serviceförfrågningar internt. Användare kontaktar oss via telefon eller via strukturerade formulär i deras IT Service Management-verktyg. Deras nuvarande omfattning spänner över support relaterat till produktion och
administrativa system. PC-stöd omfattas ej utan hanteras utanför Servicedesken.

Dina arbetsuppgifter
Ta emot och svara på telefonsamtal och mail som kommer till Servicedesk
1st line support på Active Directory-relaterade frågor - skapande och överlämnande av incidenter
SPOC, single point of contact för användarna
Analysera incidenter, bestäm prioritet och eskalera till andra grupperingar
Verifiera lösningar från leverantörer, se till att lösningsbeskrivningar finns
Förstå och kommunicera lösningar till slutanvändare
Koordinera/samarbeta med alla agenter för att säkerställa maximalt utnyttjande av hela teamets kompetens

Detta är ett heltidsuppdrag motsvarande 40 timmar per vecka med placeringsort i Solna. Arbetet sker på plats under kontorstid på kundens kontor Måndag-Onsdag och på distans Torsdagar & Fredagar. De arbetar enligt schemaläggning och arbetstider kan variera men är mellan 06.45-18.00

Ansvarsområden
Ta emot och svara på telefonsamtal och mail som kommer till Servicedesk
1st line support på Active Directory-relaterade frågor - skapande och överlämnande av incidenter
SPOC, single point of contact för användarna
Analysera incidenter, bestäm prioritet och eskalera till andra grupperingar
Verifiera lösningar från leverantörer, se till att lösningsbeskrivningar finns
Förstå och kommunicera lösningar till slutanvändare
Koordinera/samarbeta med alla agenter för att säkerställa maximalt utnyttjande av hela teamets kompetens

Kvalifikationer
Bred kunskap och erfarenhet av Active Directory on prem och Azure Active Directory
Du måste behärska engelska och svenska flytande i både tal och skrift
Förståelse av ITSM och ITSM verktyg, tekniker och hur teknik används för att ge bästa möjliga support
Självgående med förmåga att arbeta i en miljö som rör sig snabbt
Mycket goda kommunikations- och kundtjänstfärdigheter
Du kan snabbt skapa en överblick över den aktuella uppgiften på hög nivå samtidigt som du fortfarande fokuserar på detaljerna
Du trivs med repetitiva uppgifter då och då
Du är självgående och tar initiativ självständigt för att förbättra hur vi arbetar i teamet, och uppskattar ett socialt arbete och att jobba i ett team
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Jira , och/eller har tidigare kunskap och erfarenhet av ITIL ramverk

Dina personliga egenskaper
Ha rätt mindset, vara serviceminded och fokusera på användarupplevelsen är mycket viktigt
Vara en lagspelare
Gillar att arbeta i en föränderlig miljö
Brinna för IT med erfarenhet från en Servicedesk, IT support eller annan roll inom IT

Erfarenheter
Minst 2 års erfarenhet inom IT support

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201443772".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Ulrika Francke
ulrika.francke@randstad.se
+46705955570

Jobbnummer
8034558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: