Supportekniker/it-tekniker
Rikspolisstyrelsen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Rikspolisstyrelsen söker Supportekniker/it-tekniker till Polisens verksamhetsstöd (PVS), Polisväsendets it-service (PVIT), refnr 326/11. Ansökan senast den 14 november 2011.
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen.
Polisens verksamhetsstöd genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställarutförarmetoden.
Polisväsendets it-service (PVIT) är en av sex enheter på PVS och består av sektionerna tjänstestöd, processtöd, applikationsdrift, teknisk infrastruktur och tjänsteleverans. I huvudsak ansvarar enheten för teknisk förvaltning, drift och support inom områdena data, radio, telefoni, video samt lås/larm.
Supportcenter tillhör sektionen Tjänsteleverans. Supportcenter har till uppgift att stödja Polisen gällande problem, behörighetshantering, beställningar och information relaterat till it-infrastruktur avseende data, radio, telefoni, lås och larm. Supportcenters verksamhet pågår året runt och dygnets alla timmar.
Publiceringsdatum2011-10-26Dina arbetsuppgifterDin huvudsakliga arbetsuppgift är att ge it-support i linje 1 och linje 2 till Polisen både som mottagare och handläggare. Som mottagare tar Du emot felanmälan via telefon, bedömer om det är något som kan lösas direkt eller om det ska vidarebefordras till handläggare. Som handläggare har Du ingen telefonpassning utan arbetar med tidskrävande ärenden som kan lösas på distans. Du kommer att rotera mellan funktionerna mottagare och handläggare.
KvalifikationerVi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet inom suppport/helpdesk eller liknande där du har använt telefonen som arbetsredskap.
• du kan uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska
• du har goda baskunskaper gällande PC, kringutrustning och nätverkskommunikation
• du har goda kunskaper inom Novell NetWare, eDirectory eller AD
• du har goda kunskaper inom GroupWise
• du har goda kunskaper i Microsoft Windows NT/XP
• du har goda baskunskaper om ärendehanteringssystemet ARS eller likvärdigt system.
Meriterande
• goda kunskaper i Windows Vista och Windows 7
• goda kunskaper i MS Office
• god förståelse för ett processinriktat arbetssätt
• erfarenhet av remotehanteringsverktyg
• kunskap om ITIL - IT Infrastructure Library
• erfarenhet eller kännedom om Lean Production.
Dina personliga egenskaper• du har en positiv inställning till människor och livet
• du är engagerad och pålitlig
• du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra
• du tycker om att lösa problem, är flexibel, ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt
• du har också god samarbetsförmåga, är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Att ge god service är en självklarhet för dig.
Läs hela annonsen på
www.polisen.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-14
Märk din ansökan med ref.nr 326/11 i mailets ärendemening.
Ange följande referens när du ansöker: 326/11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokningar.rps@polisen.seKontaktSofia Ask, Polisförbundet, 010-563 87 10
Henrik Larsson, Gruppchef, 010-56 37 428
Facklig kontaktDan Ekdahl, SACO, 010-563 50 75
Eva Taavo, Fackförbundet ST, 010-563 53 95
Ebrahim Nikkhah-Dehkordi, SEKO, 010-563 88 58
FöretagRikspolisstyrelsen
AdressRikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM
KontorsadressPolhemsgatan 30
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-401 90 00
E-postadress:
ansokningar.rps@polisen.se Jobbnummer 1064296
Observera att sista ansökningsdag har passerat.