Supportchef till Pocketmobile

PocketMobile / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PocketMobile i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se

Om PocketMobile
PocketMobile levererar affärskritiska och kundanpassade mjukvarulösningar till större, internationella företag. Lösningarna baseras på vår mobilitetsplattform PreCom och fokuserar på system för Post & Logistik, Fältservice och Säkerhet & Bevakning. Bland våra kunder finns ledande, internationella företag som Royal Mail, Schenker, DHL, Eltel Networks, EoN, G4S och Securitas.

Vi har lång erfarenhet inom affärskritiska, mobila systemlösningar som vi kombinerar med den senaste tekniken inom smartphones och tablets. De verksamheter vi levererar till har ofta komplexa, informationsrika och tidskritiska processer, med höga krav på användbarhet och kommunikation med olika back end-system, som samtidigt är viktiga faktorer för effektivitet, kundservice och konkurrenskraft. PocketMobile är lösningen för företag med höga krav och för dig som vill arbeta med "Mobilitet på riktigt".

Vill du arbeta med en ledande produkt och den senaste tekniken i en dynamisk och kundfokuserad organisation? För anställning hos PocketMobile söker vi på Sigma nu en supportchef till kontoret i Stockholm.

Rollbeskrivning
PocketMobile har idag en intern supportorganisation som tillhandahåller teknisk support relaterad till deras egen plattform PreCom. Denna gruppering fungerar som motsvarande 2nd/3rd line och tar emot ärenden från de olika kundernas respektive helpdesks och/eller utvecklingsavdelningar.

Teamet består idag av tre stycken medarbetare och rollen innefattar såväl budgetansvar som personalansvar. Kvalitén på den support som tillhandahålls är av största vikt och man kommer att ha en nära dialog med den nuvarande hostingleverantören respektive den interna utvecklingsavdelningen i samband med problemställningar som supportgrupperingen inte kan lösa.

Exempel på arbetsuppgifter är bland annat följande:

Ta ägandeskap över supportprocessen samt leda arbetet med att vidareutveckla supportorganisationen och ta den till nästa nivå. Paketera support som en produkt och hjälpa till med pre-sales gentemot kund. Hålla i medarbetarsamtal och lönesamtal. Rollen kommer att innebära visst tekniskt arbete hands on, även om det primärt handlar det om att leda supportverksamheten och koordinera arbetet så att kunderna får sina problem lösta. Vara eskaleringspunkt internt. Ta ansvar som Incident Manager vid behov och bedöma inkommande problem samt eskalera dessa vidare till rätt kontaktyta samt säkerställa att frågan löses. Kundkontakt i samband med att supportprocessen ska etableras hos nya kunder, incidenthantering och rapportering samt regelbundna uppföljningsmöten med större kunder. Leverantörskontakt och regelbundna möten för uppföljning och kravställning med nuvarande hostingleverantör. Driva förändringsprojekt. Uppföljning och rapportering av utvalda KPI:er.
Tjänsten är placerad på PocketMobiles kontor i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2015-12-16

Profil
För att passa för tjänsten så tror vi att har du erfarenhet från en liknande roll och förslagsvis bakgrund inom teknisk support. Vi tror att du på senare tid har arbetat som team leader, supportchef, Incident Manager eller projektledare. Vidare krävs det att du är ITIL-certifierad, har ett starkt processtänk och god erfarenhet från att tidigare jobbat mot externa kunder.

Som person är du kommunikativ, snabbtänkt och har en förmåga att ta snabba beslut. Din arbetsdag kan komma att se olika ut beroende på vilken typ av arbete som dyker upp, vilket kräver att är flexibel samtidigt som du är strukturerad och arbetar metodiskt. Du är också självgående och har en fallenhet för att skapa och genomlysa processer och rutiner.

Utöver ovanstående är det starkt meriterande om du har en högskoleutbildning samt erfarenhet från att jobba gentemot internationella kunder och externa leverantörer. Vidare så behöver du kunna tala och skriva såväl svenska som engelska obehindrat.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar PocketMobile med Sigma Resources. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vänta inte med att skicka in ditt CV och personliga brev till rebecka.ekberg@sigma.se . Vid frågor är ni välkomna att kontakta rekryteringsansvarig Rebecka Ekberg på 070-660 21 22 eller rebecka.ekberg@sigma.se .

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-27
Ansökan kan skickas till e-postadress: rebecka.ekberg@sigma.se

Kontakt
Rebecka Ekberg +46 706602122

Företag
PocketMobile

Adress
PocketMobile
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Kontorsadress
Lindholmspiren 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2579471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PocketMobile

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PocketMobile: