Supportchef till Kundtjänst

Visma Retail / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Täby, Värmdö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Retail i Norrtälje, Stockholm eller i hela Sverige

Visma Retail har en stark tillväxt och vi behöver nu förstärka med en Supportchef. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med professionella medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda och utveckling.
Som supportchef har du ett övergripande ansvar för alla supportärenden som kommer in till företaget. Ditt direkta ansvar blir att leda, prioritera och driva verksamhetsgrenarna Användarstöd (innehållande vår Servicedesk samt första och andra linjens support), Driftstöd (som ger stöd till butikerna på t.e.x vår kortlösning) och Utredning (djupare analys av komplexa ärenden). Du har även ansvar för att upprätthålla kontakter med externa leverantörer. Som supportchef har du personalansvar och ingår i Kundtjänsts ledningsgrupp. Du genomför rekryteringar, lönesättning samt ansvarar för den övergripande kompetensutvecklingen. Supportchefen har även ett processägaransvar för funktionen Servicedesk, processerna Incident och Problem.
Kvalifikationer och meriter
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund med serviceinriktning och har jobbat som chef under ett par år. Vi ser gärna att du har erfarenhet av supportverksamhet på mjukvara samt personalledning. Du är en person som har lätt för att sätta dig in i olika sammanhang och har en god förmåga till helhetssyn. Du har stort intresse för metodutveckling, processarbete och vill leda enheten till ständiga förbättringar. Du är kvalitetsmedveten, har fokus på kundnytta och förstår hur kort- och långsiktiga aspekter skall balanseras för bästa totalresultat. Du är serviceinriktad och kan skapa förtroende samt upprätthålla goda personkontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Det är en merit om du tidigare jobbat med butiksdatasystem, supportprocesser och ITIL.
Våra förväntningar på dig som chef på Visma Retail:
• Har god ledarskaps-,kommunikations- och samarbetsförmåga
• Definierar samt följer upp din enhets mål, syfte, inriktning och resultat
• Arbetar med förbättringar och förändringar på din enhet
• Motiverar personalen, skapar vilja, energi och samsyn
• Säkerställer och utvecklar kompetensen på din enhet
• Agerar förebild - "Lever som du lär" och Fattar beslut
• Har ett gott affärsmannaskap

Publiceringsdatum
2008-03-20

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-04-04
Har du frågor om tjänsten kontakta: Kundtjänstchef Christer Eriksson på christer.eriksson@visma.se
Skriv "Supportchef" i ämnesraden på ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan-vismaretail@visma.se

Företag
Visma Retail

Adress
Visma Retail
Box 274
76123 NORRTÄLJE

Kontorsadress
Roslagsgatan 6
NORRTÄLJE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0176-74500

Jobbnummer
171282

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Retail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Retail: