Supportansvarig till Pilotfish

Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Pilotfish Networks AB är ett företag som erbjuder skräddarsydda tjänster till bussföretagen i kollektivtrafiken med bas i kunder som Västtrafik. Tjänster som möjliggör ökad operativ vinst och ger stöd till pågående miljöarbetet. Pilotfish startades år 1999 och har under flera år utvecklat en avancerad telematikplattform som ser till att stora mängder data från olika tekniska system och mobila informationsagenter kan kommuniceras och kontrolleras i omfattande trådlösa nätverk.
Dessa tjänster bygger på fordons gateways och andra Pilotfish produkter, för delad och säker tillgång till utrustning ombord på moderna fordon i kollektivtrafik. Pilotfish är ett mindre företag som ligger nära till utvecklingen och kan påverka marknaden med sina produkter. De har ett bra miljötänk.
Till Pilotfish söker vi en supportansvarig som kommer att ha hand om supportärende i synnerhet. Som supporteransvarig kommer du att vara med och utveckla och ta fram förbättringsförslag till kunderna i syfte att effektivisera och förbättra sina produkter. Du kommer långsiktigt vara med och bygga upp organisation och processer samt även bygga upp egna kompetens och utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Lösa, delegera och driva interna supporterärenden i deras kundhanteringssystem
• Administrera supportärenden i ett hanteringssystem
• Stötta leveranser från Pilotfish till kund både administrativt och pratiskt
• Följa upp supporterärenden från kund
• Vara med och utveckla produkten
För denna tjänst behöver du följande:
• En eftergymnasial utbildning alternativt KY- utbildning inom IT eller elektronik
• Mycket god datavana i form av att du har arbetat med dataprogrammering eller liknande
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande är om du har arbetat med support tidigare eller har arbetat inom transport- eller kollektivbranschen. Men personlighet och intresse är viktigast. Meriterande är även om du har erfarenheter från elektronikarbete.
Vi söker dig som är snabb, självgående och vet vad som ska prioriteras. Som person är du ansvarskännande, initiativrik och har lätt att arbeta både självständigt och i grupp. Nära kundkontakt är en central del av jobbet. Det är därför viktigt att du trivs med detta och kan bygga personliga relationer.  Du ska ha ett tekniskt intresse. Vi ser helst att du innehar B-körkort då det kan bli att du åker ut till kund i vissa ärenden. Meriterande är om du kan ett annat europeiskt språk.
Du har ett strukturerat arbetssätt och i tidigare roller har du visat att du förmår planera och organisera arbetsuppgifter och ansvar. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar av organisation och arbetssätt. Du kommer att hitta en intressant och utvecklande arbetsplats, där det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du ser helst till att bygga upp dina kunskaper och bygga upp ett lag inom företaget.

Publiceringsdatum
2011-06-16

Arbetstider och omfattning
Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan Dig och kund men att Du sedan blir direktanställd av företaget.

Ersättning
Start: Hösten 2011 Omfattning: Heltid Arbetstid: 8-16 Typ av anställning: Rekrytering Lön: Personlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
KC-MA, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
964256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: