Supportansvarig som har kunden i fokus

Webropol Sverige AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Webropol Sverige AB i Linköping, Malmö eller i hela Sverige

Som supportansvarig på Webropol ansvarar du för den första kontakten med våra kunder vid supportärenden. Rollen innebär att du bistår våra kunder med vägledning och teknisk expertis. Ärendena är av varierande karaktär och kan gälla allt från e-postutskick av enkäter till kvalificerad vägledning inom våra olika tjänster och produkter. Webropols kundsupport sker främst via telefon och e-post. I rollen som supportansvarig ingår även intern stöttning av dina kollegor bl.a genom framtagande av manualer, att tidigt sätta sig in i och utbilda internt i nya programvaror, kunduppföljande aktiviteter och framtagande av tekniskt säljstödsmaterial.

Utvecklingen av Webropols programvaror sker i Finland vilket för dig som supportansvarig innebär en kontinuerlig kontakt med utvecklare och supportpersonal i det finska moderbolaget.

Vi tror att du som söker tjänsten är en positiv och lösningsorienterad person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Du gillar att hitta och leverera lösningar med kvalitet och trivs i en social roll med många kontaktytor. Att ta egna initiativ och lära dig saker på egen hand ser du som motiverande och du har viljan samt intresset att hjälpa andra.

Publiceringsdatum
2017-06-07

Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller IT.
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
• Du har mycket god dator- och systemvana.
• Du har en mycket god förståelse av Microsoft Office paketet.
• Du har grundläggande kunskaper inom HTML och CSS.
• Det är meriterande med några års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst eller teknisk support.

Webropol Sverige AB är ett säljbolag och helägt dotterbolag till finska Webropol Oy med ansvar för försäljning av licenser och kringtjänster till det webbaserade enkätverktyget Webropol 2.0/3.0 samt analystjänster. I det svenska säljbolaget är våra support- och analysavdelningar viktiga delar i bolagets organisation och skapar en stark helhet som underlättar för kunden då allt finns samlat under ett tak. I företaget har vi stor kunskap om undersökande statistik, vikten av rätt urval och metodfrågor, frågekonstruktion samt analys av statistiska undersökningar. Vi genomför många olika typer av undersökningar varje år och är vana att arbeta både i stora och små projekt inom skiftande branscher.

Webropol Oy grundades år 2002 i Helsingfors. Totalt har vi ca 70 000 användare runt om i världen som årligen samlar in återkoppling från 30 miljoner personer. I Sverige har företaget funnits sedan 2005. Vårt svenska huvudkontor finns i Linköping.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Michael Widén michael.widen@webropol.se 013 470 72 01

Företag
WEBROPOL SVERIGE AB

Adress
WEBROPOL SVERIGE AB
STORA TORGET 3 4TR
58219 LINKÖPING

Kontorsadress
Storgatan 50

Jobbnummer
3540864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Webropol Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Webropol Sverige AB: