Supportansvarig med kunskaper inom HR/lön

Hogia Mid Office AB / Ekonomiassistentjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Mid Office AB i Stenungsund

Hogia Mid Office AB vänder sig till mindre och medelstora företag och erbjuder administrativa standardsystem inom ekonomi, lön och HR, som förenklar det dagliga arbetet.

Vår support har lång erfarenhet och är väl insatt i våra kunders behov och frågeställningar. I Hogia Mid Office arbetar vi med allt från försäljning till driftsättning och support. Vi söker en ny kollega som har kunskap inom löneprocessens alla delar och som nu vill ta ett större ansvar för att utvecklas vidare i en roll som supportansvarig.

Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.

Om tjänsten

Som supportansvarig ansvarar du för att leda och fördela det dagliga arbetet i vår supportgrupp. Det innebär ansvar både för budget och personal samt att utveckla och förbättra våra rutiner. Då vi är en relativt liten supportgrupp på fyra personer arbetar vi team-orienterat och stöttar varandra. Som supportansvarig är du högst delaktig i supportarbetet och arbetar själv på daglig basis med att via telefon, e-post och webbuppkopplingar hjälpa våra kunder på bästa sätt med deras frågor kopplade till våra Personal och lönesystem. Du kommer också att hålla kortare utbildningar via webben för nya kunder och även hjälpa våra säljare när de behöver pre-sale stöd.

För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service krävs det att vi som jobbar här ständigt håller oss uppdaterade med den senaste utvecklingen inom vårt kompetensområde och våra produkter. Därför arbetar vi kontinuerligt med utbildning, kompetensutveckling och tar hjälp av varandra inom bolaget, såväl som av den breda kompetens som finns inom Hogia-gruppen. I din roll har du stöd både från din närmsta chef, bolagets kundchef, samt ingår i ett nätverk med övriga supportansvariga inom Hogia-gruppen.

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en personalledande eller coachande roll. Det är viktigt att du trivs i en roll där du får ta ansvar och egna initiativ. Du är lugn och lyhörd och kommunicerar väl på svenska i tal och skrift. Då många av våra kunders frågor är kopplade till teknik, är nyfikenhet för teknik en nödvändighet för att förstå bakomliggande processer. Vi är ett gott gäng som har väldigt roligt tillsammans. Vi stöttar och hjälper varandra. För att trivas hos oss är det viktigt att du är prestigelös med en positiv inställning.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt, när vi utvecklar produkter såväl som i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Idag är vi 650 medarbetare och ska bli 700 år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från olika lunchaktiviteter. För att kunna göra ett bra jobb behövs balans mellan jobb och fritid och friskvårdsaktiviteter som man trivs med. Hos oss finns möjlighet att träna bl.a. Yoga, inomhus- och utomhusträning, löprundor m.m. Vi har även en egen kör, "Hogia In Voice" och en konstförening. Följ oss gärna i sociala medier för att få en inblick i vår vardag.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-11-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 2018/115
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Cedervall, Talent Acquisition Manager 0303-666 16

Företag
Hogia Mid Office AB

Adress
Hogia Mid Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4434272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Mid Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Mid Office AB: