Supportagent B2B - Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB - Butikssäljarjobb i Stockholm
Supportagent B2B
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2021-10-25

Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm

Supportagent B2B

Är du teknikintresserad, har lätt för att lära dig nya saker samtidigt som du tycker om att lösa problem?

Då kan du vara rätt person för rollen som supportagent till Samsung!

Samsung är en av världens ledande företag inom hemelektronikbranschen, de har sitt nordiska huvudkontor i Kista Science City där också B2B-supporten är placerad.

På supportavdelningen kommer du att arbeta i ett team som tillsammans sköter företagssupporten där man hjälper till att lösa kundernas frågor och problem rörande uppdragsgivarens hela produktsortiment.

Avdelningen hanterar kunder från hela norden men ditt huvudsakliga uppdrag är att arbeta med de svenska kunderna.

Du kommer dock att få ta hand om kunder från övriga norden vilket i många fall sker på engelska.

Som supportagent så tar du emot ärenden via mail och telefon, du har direktkontakt med kunden och hjälper dem med felsökning av produkter och guidning i manualer.

I de fall problem/fel inte går att avhjälpa så tar du ärendet vidare, bokar service på produkter och följer sedan upp så att dessa utförs till belåtenhet.

Till din hjälp så finns utförlig dokumentation som du också kan utöka/uppdatera, dina kollegors kunnande men även de produktspecialister som uppdragsgivaren har på plats.

Du kommer att genomgå produktutbildningar och få kontinuerliga uppdateringar när nya produkter släpps på marknaden.

I arbetet ingår även att göra en del översättningar av manualer, texter på hemsida samt andra administrativa uppgifter varför det är viktigt att du har god datorvana.

Utbildning och erfarenheter:

Det finns inga krav på teknisk utbildning men det är viktigt att du har ett stort tekniskt intresse och att du hanterar att simultant lyssna, skriva ner och hantera information för att på bästa sätt hjälpa kunden.

Du behöver tala och skriva god svenska samt engelska på ett affärsmässigt sätt då du representerar kunden i all din kommunikation.
Meriterande är om du har arbetat inom teknikområdet tidigare, med support eller kundtjänst eller inom kundservice.

Vem är du?

Som person så har du ett genomgående servicetänk där du sätter kunden och kundens problem i fokus. Du hanterar att guida kunder över telefon eller via email och följer upp att kundens problem är löst och att han/hon är nöjd.

Du är prestigelös och bidrar till teamkänslan, alla ansvarar för att supporten ska fungera optimalt över hela norden och att hjälpa och stötta dina kollegor är därför en stor del av arbetet.
Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor.

Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot kunder, serviceställen, andra avdelningar hos uppdragsgivaren och återförsäljare.

Du tycker om att utvecklas, har lätt för att lära dig nya saker och att förvandla dina kunskaper till att praktiskt kunna hjälpa kunderna med uppkomna problem.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Samsung och Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Rollen är ett konsultuppdrag på två år med start ASAP med god chans till förlängning.

Du hyrs ut via oss på Bemanningsstyrkan men arbetar 100% på Samsung.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:

* CV samt personligt brev på engelska

* Startdatum/information om eventuell uppsägningstid
* Löneanspråk

/ Linda Gumussoy Konsultchef Bemanningsstyrkan

Varaktighet, arbetstid
Start omgående Heltidsanställning

Publiceringsdatum
2021-10-25

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag samt övrigt som finns i vårt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Jobbnummer
6065470


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: