Support-Tekniker | Östersund | Experis
Experis AB / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Bli en del av vårt härliga team på Experis! Vi på Experis IT söker en First Line Supporttekniker till ett stort företag i Östersund. Ta chansen att kliva in i IT-världen och skaffa ovärderlig arbetslivserfarenhet inför framtiden! Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2023-05-12Dina arbetsuppgifterI rollen som servicedeskmedarbetare på First-line support ansvarar du för att ge teknisk support till de interna medarbetarna. Du är många gånger användarnas första kontakt med IT. Din främsta uppgift är att leverera bästa tänkbara service gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du ges en grundlig introduktion och samarbetar nära dina kollegor. Kunden arbetar med shift left och jobbar kontinuerligt med kompetensöverföring.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
* Underhåll, felsökning och installation, främst i Windowsmiljö
* Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
* Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
* Närservice (en av tjänsterna)
Vem är du?
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor. Det är även meriterande om du tidigare arbetat mot kunder eller med service exempelvis inom handel med inriktning mot support eller teknik.
Du är engagerad, entusiastisk, glad, kan arbeta i grupp och individuellt samt mycket serviceinriktad.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
* Goda datorkunskaper och ett intresse för IT
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Gymnasial utbildning inom IT/Teknik (meriterande)
* Erfarenhet av teknisk support/servicedesk, kundtjänst (meriterande)
* God social kompetens
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på
antra.volujevica@se.experis.com Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60428a16-b84f-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 7771365
Observera att sista ansökningsdag har passerat.