Support-tekniker med kvalitetsansvar
Gigasense AB / Teknikjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla teknikjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gigasense AB i Österåker Gigasense utvecklar, producerar och marknadsför produkter och system för Kraftmätning och Kransäkerhet sedan 1951. Vi säljer våra produkter via distributörer i hela världen. Våra varumärken är välkända i branschen. Kontor och produktion finns i Åkersberga i vackra Roslagen. Kunderna är främst stålverk, aluminiumverk och container-hamnar. Vi befinner oss i en spännande fas, med stora utvecklingsmöjligheter för dig som börjar hos oss.
Vi vill förstärka vårt produktionsteam med en support-tekniker som också ska ha ansvar för kvalitetsarbetet. Som support-tekniker har du kontakt med distributörer och i vissa fall slutkunder i hela världen via telefon och mejl. Insatser i industrin förekommer sällan. Behovet av support varierar mycket och annan tid blir tillgänglig för löpande produktion. Tidigare erfarenhet av kranar är starkt meriterande.
Kvalitets-arbetet innebär att kontinuerligt rapportera om avvikelser och driva ärenden. Detta är starkt knutet till teknisk support. Du förbereder den årliga kvalitetsrevisionen genom att planera, upprätta dokument och hålla i intern-revisioner. Gigasense är certifierat enligt ISO 9001. Vi är noga med detaljer och ska alltid hålla högsta kvalitet.
Du är service-inriktad, lösningsorienterad, ansvarstagande, ordningsam och har en god samarbetsförmåga. Vi Gigasensare arbetar utifrån vår värdegrund SKER, där ledorden är service, kvalitet, energi och respekt.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna i produktion är att montera, testa och upprätta testcertifikat för dynamometrar, mikrovågsbaserade kollisionsskydd, överlastskydd för att nämna några av våra produkter. Lödning i vårt ESD-rum är ett av momenten. Du får utbildning både internt och externt utifrån dina behov.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Fler språk är meriterande. B-körkort är ett krav då resor förekommer. Tjänsten är förlagd dagtid, med start så snart som möjligt.
För den som är driven finns stora möjligheter att själv påverka innehållet i tjänsten, såsom att delta i produktutveckling, på internationella mässor, arbeta med kvalitets-frågor och arbetsmiljöfrågor.
Publiceringsdatum2022-09-23Så ansöker duVi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar de som motsvarar ansökningskraven. Varmt välkommen med din ansökan.
Sök tjänsten genom att skicka ditt CV och personliga brev till
info@gigasense.seOBS! Gigasense har valt att sköta vår rekrytering på egen hand. ALL KONTAKT FRÅN REKRYTERINGSFIRMOR UNDANBEDES.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta VD Marie Samuelsson, på telefon 08-540 839 04.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-30
AdressGigasense AB
STATIONSVÄGEN 16
18450 ÅKERSBERGA
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Support-tekniker Kvalitet".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gigasense AB (org.nr 556342-5502),
https://www.gigasense.se Stationsvägen 16 (
visa karta)
184 50 ÅKERSBERGA
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
info@gigasense.se Arbetsplats Gigasense AB
Kontakt VD
Marie Samuelsson
info@gigasense.se 08-54083900, 0727-443904 Jobbnummer 7009890
Observera att sista ansökningsdag har passerat.