Support- och utbildningsansvarig för ledande försäkringssystem

Söderberg & Partners / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 900 medarbetare.

Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Söderberg & Partners Sak- och företagsförsäkring söker en kommunikativ och lättlärd medarbetare inom systemutbildning och support. I dina uppgifter ingår att samordna interna möten och events samt att ansvara för utbildning i, och support av, försäkringssystemet Optimum - Sveriges ledande system för rådgivning och administration av företagsförsäkringar. Du ansvarar för planering och genomförande av webmöten, månadsmöten och konferenser, vilket bl.a. innebär koordinering av lokal/anläggning, agenda och innehåll, samt ansvar för tekniken.  Vi ser därför att du är noggrann och strukturerad, med stor egen drivkraft och hög samarbetsförmåga.

Du kommer ha många interna kontakter i din roll som Support- och utbildningsansvarig för Optimum. Supportärenden hanteras via mail och telefon. Utbildningar organiseras och genomförs både från vårt Stockholmskontor via webmöten samt på plats hos våra kontor ute i landet. Vi värdesätter egna initiativ och ett intresse för att utveckla nya tekniska lösningar.

Du har en självständig roll med stort eget ansvar, men du kommer att få bra introduktion och har givetvis stöd från medarbetare omkring dig. Kunskap inom företagsförsäkring, utbildning och teknisk support är meriterande, men vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är lättlärd och nyfiken med fokus på att ge optimal service samtidigt som du har personlig integritet.

Vi ser gärna att du:

• Har 1-3 års arbetslivserfarenhet

• Mycket god kunskap inom Office-paketet

• Har bakgrund inom ekonomi/försäkring

• Är kommunikativ, noggrann och självgående

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare av försäkringar och finansiella produkter. Kommunikationsvägarna är korta och våra medarbetare drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter.

Heltid

Tillträde 1 mars eller tidigare

Publiceringsdatum
2013-12-17

Kontaktperson för detta jobb
David Strömberg, Rådgivaransvarig affärsområde Sak- och företagsförsäkring, 08-451 50 95

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Jobbnummer
1731923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: