Support- och Drifttekniker till ViewBase / IT / Drift / Server /
Bravura / Supportteknikerjobb / Karlstad
2019-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Support- och Drifttekniker till ViewBase / IT / Drift / Server /" (publicerad 2019-02-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Karlstad,
Nacka,
Arvika,
Hagfors,
Mariestad eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-01-17FöretagetViewBase Solutions är en del av Combined Excellence. ViewBase erbjuder unika Business Intelligence-lösningar för företag inom främst detalj- och e-handel samt energisektorn och restaurang. De har lång erfarenhet av beslutstödslösningar, resursplanering, tidrapportering och budgetarbete. Lösningarna anpassas efter kundens behov och önskemål. Med hjälp av Qlik's olika plattformar kan de skapa tydliga uppföljningsbara mätetal och visualiseringar som används som beslutsstöd.
ViewBase har ca 20 medarbetare med kontor i Stockholm och Karlstad. Förutom att samarbeta tätt internt så samarbetar ViewBase även tätt tillsammans de andra bolagen i koncernen där alla har sina spetskunskaper.
Dina arbetsuppgifterI rollen som drift- och supporttekniker kommer du arbeta för att säkerställa en stabil och säker leverans av Business Intelligence-lösningar. Du kommer att arbeta nära kund och vara deras första kontakt när det kommer till supportärenden. I början av projekten kommer du ansvara för installation av programvara för att sedan se till att applikationen fungerar smärtfritt. Detta innebär att du kommer att arbeta med serverdrift, felsökning av hårdvara och mjukvara, uppgraderingar samt dokumentationshantering. Du samarbetar tätt med projektledare, utvecklare och konsulter för att ge bästa möjliga upplevelse för kund i deras resa inom digital transformation.
Du kommer även att ansvara för ViewBase egna servrar, deras demoappar och miljö för analys och ekonomi. Du kommer även stötta vid onboarding, delta i deras lösningsråd m.m.
Kvalifikationer• Utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av IT-support i Windows-miljö
• Kunskap inom Active Directory och Office 365
• Kunskap inom nätverk och Windows Server
• Meriterande med kunskap inom Qlik's produktportfölj eller liknande BI-lösningar
• Flytande svenska och engelska i tal och skift
För att lyckas i rollen som drift- och supporttekniker ser vi att du är en strukturerad problemlösare som på eget initiativ kan ta dig an uppgifter. Självklart har du en stor passion för IT och teknik och strävar för att utvecklas och lära dig nya saker. Du trivs med att ha en tät kontakt med kund och ser det som givande att bidra till deras utveckling. För att ge förstklassig leverans krävs mycket samarbete, så vi ser du uppskattar en miljö som bygger på just detta.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm alternativt Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='
https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: support, drift, teknisk support, IT, Active Directory, Windows, nätverk, network, routing, switching, Server, office 365, OlikView, QlikSense, Business intelligence, applikation, felsökning, installation, hårdvara, mjukvara, transformation
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Lotsander
martin.lotsander@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1780
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4561619
Observera att sista ansökningsdag har passerat.