Support- och drifttekniker

Cellip AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cellip AB i Stockholm

Support- och drifttekniker med erfarenhet av Cisco och UNIX

Företaget

Cellip är ett modernt telekombolag som ökar lönsamheten hos våra kunder genom flexibla och priseffektiva kommunikationslösningar i marknadens tekniska framkant och vi:
• Växer snabbt under lönsamhet.
>Rankade av Deloitte Fast 50 som den snabbast växande teleoperatören i Sverige.
>Utnämnda till Gasell 2013 av Dagens Industri.
>Vinnare av Microsoft Voice partner 2013.
• Har ett brett tjänsteutbud inom IP-telefoni med främst små och medelstora företag som kärnverksamhet.
• Ökar snabbt inom segmentet större företagkunder genom tekniska speciallösningar och Microsoft Lync.
• Har även mobiltelefoni i vår tjänsteportfölj.

Läs mer på http://www.cellip.com .

Vi är ett starkt team med 29 anställda och sitter i riktigt bra lokaler centralt på Södermalm i Stockholm.

Vi växer snabbt och behöver förstärka vårt tekniska support-team med en Support- och drifttekniker som har förutsättningar för och vilja att växa med företaget. Rätt kandidat till rollen har ett par års dokumenterad erfarenhet, med goda referenser, från arbete med teknisk kundsupport och drift och installation av servrar i UNIX och nätverk. Vi tror att du är 25-30 år och är i början av din karriär.

Uppdraget

Cellips tekniska support ansvarar främst för:
• Teknisk support till företagets alla kunder.
• Uppsättning och installation av växellösningar och telefonisystem.
• Internsupport till företagets anställda.
• Drift och installation av företagets serversiter.

Arbetsbeskrivning Support- och drifttekniker:
• 65 % Teknisk support för Cellips sålda tjänster till främst företags- men även privatkunder.
• 35 % Drift, installation och utveckling av Cellips servermiljöer och nätverk.
• Aktivt bidra till företagets fortsatta kontinuerliga utveckling.
• Rapporterar till Teamleader Teknisk Support.

Rätt profil för jobbet:
• Krav är 2-3 års dokumenterad erfarenhet av:
>Teknisk kundsupport via telefon och arbete i CRM-system, gärna baserat på ITIL.
>Drift, installation och utveckling av servrar i UNIX-miljö.
>Drift, installation och utveckling av nätverk byggt på CCNA-princip.
• Prestigelös, handlingsinriktad och trivs i en snabbt föränderlig och dynamisk miljö.
• Utåtriktat arbetssätt, bekväm kommunikatör och passionerad förbättrare.
• Eftergymnasial utbildning med relevant inriktning är meriterande.
• Erfarenhet av arbete i serverhall och B-körkort är meriterande.

Om du känner igen dig i ovan och är intresserad så maila ansökan till stefan.kolmodin@cellip.se . Ansökan skall innehålla:
1. Kortfattat CV.
2. Personligt brev där du berättar om dig själv - vem du är, vad du kan/vill och varför du är intresserad av/rätt person för uppdraget.
Rekryteringsprocessen bedrivs löpande och vi har bara möjlighet att återkomma till sökande som blir utvalda till intervju.

Publiceringsdatum
2014-01-30

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: stefan.kolmodin@cellip.se

Kontakt
Stefan Kolmodin, CFO 08-55 80 10 00 stefan.kolmodin@cellip.se

Företag
CELLIP AB

Adress
CELLIP AB
Ölandsgatan 42
11663 Stockholm

Kontorsadress
Ölandsgatan 42
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55801000
E-postadress: jobs@cellip.com

Jobbnummer
1765202

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cellip AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cellip AB: