Support- och Driftstekniker

Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Linköping
2025-06-27


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du vara en del av ett innovativt svenskt teknologiföretag som arbetar för att skydda både människor och samhällen?
Vi söker nu en engagerad Support- och Driftstekniker till ett konsultuppdrag hos ett av Sveriges ledande försvars- och säkerhetsföretag. Här arbetar du i en spännande och varierad miljö där teamet tillsammans verkar för att stödja interna kunder i deras dagliga arbete.

Om företaget och uppdraget
Vår uppdragsgivande är känt för sin expertis inom områden som flygplan, radar, sensorer, kommunikationssystem och stridsfordon. De utvecklar och tillverkar allt från jaktplan och obemannade luftfarkoster till radarsystem för övervakning, stridsledningssystem och marina system som ubåtar.

Till IT-avdelningen söker vi nu en support- och driftstekniker för att förstärka teamet som arbetar med förvaltning och utveckling av SharePoint-lösningar.

Teamet består av 15 personer som arbetar med utveckling och förvaltning av applikationer som används i olika stödfunktioner. Avdelningen ansvarar för utformningen av de tekniska lösningarna, daglig drift, effektivisering, leveranser och samarbete med interna kunder.
De arbetar med komplexa lösningar kopplade till SharePoint och erbjuder samarbetsytor, dokumenthantering och portaler som förenklar vardagen för de interna användarna.

För denna roll kommer du tillhöra en del av teamet som jobbar med support främst first-line support men på sikt även en del second-line support.

Publiceringsdatum
2025-06-27

Arbetsuppgifter
Som tekniker inom drift, förvaltning och support kommer du på daglig basis att arbeta med:
• Första och andra linjens support samt incidenthantering
• Kundkontakt via telefon och skrift
• Deltagande i förvaltningsmöten
• Hantering av eskaleringar
• Uppdatering av dokumentation
• Support av SharePoint-baserade lösningar
• Hantering av kösystem för ärenden

Vem söker vi?

Kvalifikationer
• Minimum 6 månaders erfarenhet av IT och kundnära arbete
• Utmärkt kommunikationsförmåga
• Flyt i svenska och god engelska i tal och skrift
• Stark vilja och förmåga att lära sig nya saker
• Svenskt medborgarskap (bakgrundskontroll krävs då området hanterar exportkontrollerad information)
Meriterande:
• Erfarenhet av applikationsförvaltning
• Användarsupport
• Agilt arbetssätt
• ITIL-kunskap


Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, ansvarsfull och social med förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är i början av din karriär och vill utvecklas professionellt. Vi söker någon som är vaken, engagerad och brinner för att ge bra service med tålamod och vilja att hjälpa andra. Du ska kunna driva dig själv framåt och ha en inställning där du förstår att du är en del i en helhet och kan bidra redan från start.

Praktisk information
Arbetstider: Kontorstid
Placering: Helst Linköping för bästa stöd och samarbete, men Stockholm eller Göteborg är också möjligt
Anställningsform: Konsultuppdrag via Framtiden, 12 månader med möjlighet till förlängning
Start: September/Oktober 2025

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_51080_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
Mathilda Boethius
mathilda@framtiden.com

Jobbnummer
9407844

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: