Support- och driftansvarig
Yellowfish AB / Supportteknikerjobb / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Ronneby,
Karlskrona,
Karlshamn,
Tingsryd,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Yellowfish AB i Ronneby Du får arbeta i en dynamisk organisation med mycket entreprenörsanda där varje arbetsdag är fylld av både utmaningar och möjligheter. Vidare får du arbeta i en bred roll med i princip lika delar teknik, system- och tjänstedrift och kundsupport. Möjligheterna att använda olika delar av din kompetens och att utveckla nya färdigheter är mycket goda.
Teknisk säljsupport
• Driftsättning och administration av tjänsteleveranser till kunder
• Identifiera och föreslå både tekniska och administrativa förbättringar och anpassningar för att utveckla den tekniska säljsupporten
• Deltagande och medverkan i möten och projekt med kunder
Tjänstedrift
• Fortlöpande administration av de tekniska komponenter som möjliggör kundleveransen
• Övervakning av tjänsteplattform
• Felsökning och åtgärd samt kontinuerlig uppföljning av ärenden
• Sammanställning av händelserapporter och statistik
• Övervakning av installerad hårdvara
• Felsökning och åtgärd samt kontinuerlig uppföljning av ärenden
• Sammanställning av händelserapporter och statistik
• Förebyggande driftarbete
• Kvalitetssäkring av tjänsteleveransen till kunder
• Definiera mål, mäta måluppfyllelse och föreslå förbättringar
• Driftmöten med partners och leverantörer
• Kommunicera driftrelaterade krav och måluppfyllelse till leverantör
• Testning av nya releaser av både hårdvara och plattformsfunktioner
Övriga tekniska uppgifter
• Vara delaktig i planering och kravställning för utvecklingsarbeten
• Testning och utvärdering av hårdvara
Kundsupport
• Proaktivt arbete
• Vårt arbetssätt är att identifiera potentiella och faktiska problem eller störningar i tjänsteleveransen och avhjälpa dessa innan våra kunder påverkas
• Förbereda planerade driftstörningar och informera kunder
• Informera kunder om nyheter och tips och förslag som ger ännu större kundnytta
• Reaktivt arbete
• Bemanna vår kundsupport vardagar 09-17 (vara tillgänglig)
• Svara på tjänsterelaterade kundfrågor mottaget via epost eller telefon
• Vid oplanerade driftstörningar: Felsökning och felanmälan enligt gällande rutin samt återkoppling till kunder
• Loggning och uppföljning av kund- och felärenden för statistik, rapporter och SLA-uppfyllelse
• Post- och pakethantering till och från kunder och leverantörer
För att vara rätt person i denna roll tror vi att du har följande kunskaper och egenskaper:
• Det är meriterande om du har erfarenhet av telematik, testning, kundsupport och drift av IT-miljö
• God kunskap om och förståelse av telekommunikation, Linux, databashantering och nätverksprotokoll
• God social kompetens, gärna med erfarenhet av att ge service och hjälp
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kommunikationsförmågor i tal och skrift
• Lika kundfokuserad som teknikfokuserad
• Noggrann och har öga för detaljer
• Tycker om att arbeta självständigt, är initiativrik och kreativ och har tydlig entreprenörsanda
Yellowfish AB levererar helhetstjänster för övervakning av lastbärare och fordon till den internationella transportindustrin under varumärket Fleetmonitor (www.fleetmonitor.com). Vi gör det möjligt för våra kunder att optimera sin kontroll och användning av sina godsvagnar, lokomotiv och containrar. Effekterna blir bland annat ökad produktivitet, kvalitet och säkerhet. Våra kunder finns över hela Europa och våra tjänster används över hela världen.
Vi är ett litet företag som är måna om våra medarbetare. Det innebär bland annat att vi följer kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag, goda utbildningsmöjligheter och individuell pensionsrådgivning.
Yellowfish AB etablerades som ett dotterbolag till Telenor i början av 2009 och är sedan 2013 en fristående aktör.
Varaktighet, arbetstid
Provanställning i 6 månader, därefter tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2017-09-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-29
Ange följande referens när du ansöker: Support
KontaktJonas Svensson
jonas.svensson@yellowfishab.comFöretagYellowfish AB
AdressYellowfish AB
Fridhemsvägen 8
37238 Ronneby
KontorsadressFridhemsvägen 8
Jobbnummer 3725694
Observera att sista ansökningsdag har passerat.