Support- & Applikationsspecialist

eWork Scandinavia AB / Försäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Vi söker en självgående supportspecialist med kunskaper inom systemutveckling.

Om kundbolaget:
Vår kund är den ledande leverantören av nätbaserad teknik för logistikhantering. Bolaget tillhandahåller programvara och nätbaserade tjänster som skapar effektivitet, kundnytta och precision i inköpen av logistiktjänster.

Publiceringsdatum
2014-03-17

Beskrivning av jobbet
Som supporttekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med kunder. Du kommer ta ärenden från kund och ska helst kunna lösa dessa själv i första hand. Därför är det bra om du har kunskaper inom systemutveckling och databaser.
Du har några års erfarenhet av att arbeta inom IT och vill använda din kunskap för att hjälpa andra. Det kommer ställas krav på att du är självgående i ditt jobb.
Detta är en utmärkt möjlighet för dig som på sikt vill vidareutvecklas mot roller som systemutvecklare och konsult.

Kompetenser
• Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support
• Kunskaper inom systemutveckling
• Har minst gymnasial utbildning inom IT/teknik
• Har god kunskaper om Windowsplattformen och Microsoft portföljen främst kopplat till klientsidan
• Goda kunskaper om hårdvara såsom PC, skrivare och kringutrustning
• Arbetat båda med att supportera kunder på plats och remote.
• God dokumentationsförmåga.
• Intresse för kundrelationer
• Språk: Svenska och engelska

Meriterande kompetenser:
• Databaser: Oracle och Microsft SQL
• XML och XSL
• Edifact messaging
• Grundläggande kunskaper i scripting (VBS, VBA ...)
• Erfarenhet från logistik-, tull- och, eller transportbranschen

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper . För att lyckas och trivas i rollen som tror vi att du är driven, flexibel och tycker om att hjälpa användare. Du tycker att det är roligt med kundkontakt och brinner för problemlösning.

Du erbjuds:
Vi erbjuder en flexibel och trivsam arbetsmiljö, där det finns stora möjligheter till personlig utveckling i form av vidarutbildning och mentorskap. Du kommer att ha möjlighet att bidra till verksamhetsutvecklingen med nya dina idéer och nya perspektiv välkomnas.

Startdatum: Snarast (med hänsyn till uppsägningstid)
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg
Anställning: Direkt hos kund

Ansök snarast då urval sker löpande.

Beskriv i din ansökan varför just du skulle vara lämplig för rollen.
För mer information, kontakta eWork Rekrytering på:
rekrytering.gbg@ework.se  
0707649503

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Radin Golrokh

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm

Jobbnummer
1810747

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: