Support- & Applikationsspecialist
eWork Scandinavia AB / Försäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Vi söker en självgående supportspecialist med kunskaper inom systemutveckling.
Om kundbolaget:
Vår kund är den ledande leverantören av nätbaserad teknik för logistikhantering. Bolaget tillhandahåller programvara och nätbaserade tjänster som skapar effektivitet, kundnytta och precision i inköpen av logistiktjänster.
Publiceringsdatum2014-03-17Beskrivning av jobbetSom supporttekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med kunder. Du kommer ta ärenden från kund och ska helst kunna lösa dessa själv i första hand. Därför är det bra om du har kunskaper inom systemutveckling och databaser.
Du har några års erfarenhet av att arbeta inom IT och vill använda din kunskap för att hjälpa andra. Det kommer ställas krav på att du är självgående i ditt jobb.
Detta är en utmärkt möjlighet för dig som på sikt vill vidareutvecklas mot roller som systemutvecklare och konsult.
Kompetenser• Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support
• Kunskaper inom systemutveckling
• Har minst gymnasial utbildning inom IT/teknik
• Har god kunskaper om Windowsplattformen och Microsoft portföljen främst kopplat till klientsidan
• Goda kunskaper om hårdvara såsom PC, skrivare och kringutrustning
• Arbetat båda med att supportera kunder på plats och remote.
• God dokumentationsförmåga.
• Intresse för kundrelationer
• Språk: Svenska och engelska
Meriterande kompetenser:
• Databaser: Oracle och Microsft SQL
• XML och XSL
• Edifact messaging
• Grundläggande kunskaper i scripting (VBS, VBA ...)
• Erfarenhet från logistik-, tull- och, eller transportbranschen
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper . För att lyckas och trivas i rollen som tror vi att du är driven, flexibel och tycker om att hjälpa användare. Du tycker att det är roligt med kundkontakt och brinner för problemlösning.
Du erbjuds:
Vi erbjuder en flexibel och trivsam arbetsmiljö, där det finns stora möjligheter till personlig utveckling i form av vidarutbildning och mentorskap. Du kommer att ha möjlighet att bidra till verksamhetsutvecklingen med nya dina idéer och nya perspektiv välkomnas.
Startdatum: Snarast (med hänsyn till uppsägningstid)
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg
Anställning: Direkt hos kund
Ansök snarast då urval sker löpande.
Beskriv i din ansökan varför just du skulle vara lämplig för rollen.
För mer information, kontakta eWork Rekrytering på:
rekrytering.gbg@ework.se 0707649503
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRadin Golrokh
FöretageWork Scandinavia AB
AdresseWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm
Jobbnummer 1810747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.