Support/utbildningssamordnare till marknadsledande företag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-02-09

Företaget
SchoolSoft är marknadsledande på webbaserade lösningar för lärare och skolledare. Det övergripande målet med produkten är att den ska vara intuitiv och lättanvänd för såväl skolpersonal som elever och föräldrar. Tillgänglighet och användarvänlighet ligger alltid i fokus.Företaget har funnits sedan 2003 och fokuserar på webbaserade lösningar för skolan. Idag används SchoolSoft av cirka 1500 skolor med över 500 000 användare. Företaget sköter också drift och underhåll åt kunderna. SchoolSoft erbjuder en modern lösning för den digitala utvecklingen som sker i skolvärlden och som kan bemöta de utmaningar skolan står inför.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som support/utbildningssamordnare får du möjlighet att arbeta brett och du kommer att ansvara både för supportärenden för SchoolSofts kunder och för utbildningar inom systemet på plats ute på skolor runt om i landet. Du kommer att lägga ungefär hälften av din arbetstidtid på supportärenden och resterande på utbildning. Supportärendena hanteras främst via telefon- och mailkontakt med kunderna. Du agerar som ett tekniskt stöd genom att ta emot felanmälningar och avhjälpa problem. Som utbildningssamordnare kommer du att hålla utbildningar i SchoolSofts system på skolor. Utbildningarna sker oftast i grupp, vilket kräver att du är pedagogiskt lagd och trivs med att leda och prata inför människor. Då SchoolSoft har kunder över hela landet innebär rollen vissa resor.

I tjänsten tillhör du en grupp bestående av ytterligare 7 kollegor och ni arbetar nära varandra för att ge kunderna bästa möjliga service. Eftersom SchoolSoft är ett litet bolag är beslutsvägarna korta och du ges stora möjligheter att få vara med och påverka. Är du social och trivs med att möta människor kommer du att trivas i rollen som support/utbildningskoordinator hos SchoolSoft.

Kvalifikationer
Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande för tjänsten
Erfarenhet: För att behärska rollen bör du ha god kunskap och stort intresse för IT
Meriterande: Har du tidigare erfarenhet av att hålla utbildningar eller arbeta med IT-support ses detta som meriterande för rollen. Det ses därtill som starkt meriterande om du har erfarenhet och intresse för skolan.
Språk: Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

För att trivas i tjänsten är du en person med utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och kan anpassa dig efter användaren. Du tycker om variation och en arbetsmiljö i ständig förändring. För att passa i rollen är det viktigt att du är social, pedagogisk och kommunikativ. Därtill bör du trivas med att tala inför grupp och vara initiativrik och flexibel.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Utbildning, koordinator, IT-support, Stockholm, utbildare, skola, pedagogik, kundvård, IT

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Bogren 08-40024050 johanna.bogren@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2660933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: