Support/utbildningssamordnare till globalt kommunikationsföretag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-03-07

Företaget
Cision är en global ledande aktör inom affärsdriven informationshantering (media intelligence) och levererar ett komplett arbetsflöde för professionella IR och PR-kommunikatörer. Genom att erbjuda branschens mest omfattande PR- och sociala medierplattform tillsammans med kraftfulla analysmöjligheter ger Cision kommunikatörer och PR-experter möjligheten att förbättra sin synlighet och marknadsföring online samt skapa datadrivna beslutsprocesser. Cision representerar även varumärkena Gorkana Group, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) och iContact. Cision är världsledande inom sin bransch och har huvudkontor i Chicago med över 100 000 kunder globalt. Cision har kontor i Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Portugal, Sverige, Finland och Kina. För mer information, besök http://www.cision.com/se

Dina arbetsuppgifter
I rollen som support/utbildningssamordnare hos Cision tillhör du Operationsavdelningen och får möjlighet att arbeta brett med service till kunderna. Tjänsten består dels av att ansvara för supportärenden och dels av att hantera utbildningar för Cisions kunder. Supportärendena hanteras främst via telefon- och mailkontakt med kunderna. Du agerar som ett tekniskt stöd genom att ta emot felanmälningar och avhjälpa problem. Som utbildningssamordnare kommer du att hålla utbildningar i Cisions system ute hos kunderna. Utbildningarna är skräddarsydda och rollen kräver att du är pedagogiskt lagd och trivs med att leda och prata inför människor.

Som support/utbildningsansvarig arbetar du i hjärtat av företaget och är expert på företagets produkter och tjänster. Avdelningen består idag av 3 olika team som alla tillsammans arbetar för att se till att varje kund får en fantastisk upplevelse. Tillsammans arbetar man i stora och små projekt, hanterar personliga och webbaserade utbildningar, agerar rådgivande, supporterar och hjälper till med hemsidelösningar. Cision strävar efter att jobba proaktivt mot kund för att alltid säkerställa en hög servicenivå. I rollen ges du möjlighet att arbeta självständigt i en lättsam miljö tillsammans med engagerade kollegor.

Kvalifikationer
Utbildning: Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande för tjänsten
Erfarenhet: För att behärska rollen bör du ha god kunskap och stort intresse för IT. Du har därtill god erfarenhet av att arbeta med service.
Meriterande: Har du tidigare erfarenhet av att hålla utbildningar eller arbeta med IT-support ses detta som meriterande för tjänsten.
Språk: Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Om du kan norska och/eller danska ses detta som meriterande för rollen.

För att trivas i rollen är du en person med utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och kan anpassa dig efter användaren. Du tycker om variation och en arbetsmiljö i ständig förändring. För att passa för tjänsten är det viktigt att du är social, pedagogisk och kommunikativ. Därtill bör du trivas med att tala inför grupp och vara initiativrik och flexibel.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Anställningsform: Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år
Plats: Karlaplan, Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Utbildning, koordinator, IT-support, Stockholm, utbildare, pedagogik, kundvård, IT, kommunikation

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Bogren 08-40024050 johanna.bogren@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2710222

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: