Support till SchoolSoft

Bravura / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-12-17

Företaget
SchoolSoft är marknadsledande på webbaserade lösningar för lärare och skolledare. Det övergripande målet med produkten är att den ska vara intuitiv och lättanvänd för såväl skolpersonal som elever och föräldrar. Tillgänglighet och användarvänlighet ligger alltid i fokus.
Företaget har funnits sedan 2003 och fokuserar på webbaserade lösningar för skolan. Idag används SchoolSoft av cirka 1800 skolor med cirka 680 000 användare. Företaget sköter också drift och underhåll åt kunderna. SchoolSoft erbjuder en modern lösning för den digitala utvecklingen som sker i skolvärlden och som kan bemöta de utmaningar skolan står inför.


Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi för SchoolSofts räkning en ny medarbetare till support- och utbildningsavdelningen. Supporten är en mycket viktig del i SchoolSofts verksamhet och är en del av företagets kvalitetssäkring av produkten. Arbetet består främst i avancerad användarsupport för kunders administratörer via telefon och email. Det innebär både kundvård och att dagligen hjälpa kunder med att lösa problem av olika slag. Du arbetar i ett team av 10 personer där ni hjälps åt med att hantera ärenden via telefon och email. En viktig del av arbetet är att förstå kundens frågor, identifiera problem och hitta lösningar. Vidare ingår import av nya uppgifter till systemet, exempelvis användaruppgifter, schema och betyg. Du vägleder och guidar kunder men kommer även ha möjlighet att arbeta med verksamhetsutveckling och merförsäljning. Utöver detta kan du komma att stötta produktutvecklingsgrupper.

Beroende på dina intressen kommer det finnas möjlighet att utvecklas i rollen och engagera dig i olika frågor. På sikt kan det finnas möjlighet att utveckla din roll inom exempelvis utbildning eller projektkoordingering.


Kvalifikationer
• Erfarenhet att liknande roll inom support eller som skoladministratör
• Erfarenhet av arbete inom svenska skolan
• Stor dator- och servicevana
• Goda kunskaper i Excel
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande:

• Produktkännedom om SchoolSoft ses som starkt meriterande
• Erfarenhet av arbete med andra skoladministrativa system

Runt skolstart och skolavslutning kommer det in många ärenden och det är mycket att göra på supportavdelningen. För att trivas i rollen är det därför viktigt att du tycker om att tala i telefon, är stresstålig och motiveras av problemlösning. Vidare är du en person som ser laget före jaget och tycker om att jobba i team där ni hjälps åt med arbetet. Du ställer upp där det behövs, är nyfiken och trivs i en föränderlig miljö med fokus på utveckling.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administration, administratör, support, kundsupport, 1:st line support, teknisk support, kundtjänst, kundservice, service, skola, SchoolSoft, skoladministratör

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Hammar caroline.hammar@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4513623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: