Support tekniker
Info 24 AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Info 24 AB i Solna Info24 är ett svenskt It-företag som utvecklar och levererar ett onlinebaserat affärssystem tingco speciellt framtaget för maskiner och tekniska system i fält med självbetjäning inom domänen Internet of Things. Exempel på maskiner som är anslutna till tingco är varu och kaffeautomater, laddstationer för elbilar, sensorsystem, spårningsutrustningar, skyltsystem och parkeringsautomater. Med tingco hjälper vi våra kunder att bli effektivare och öka sin försäljning och minska sina kostnader. Exempel på kunder som använder vårt system är energileverantören Fortum, Compass Group och Mowic. Vi startade vår verksamhet 2005 och ligger idag i framkant inom IT och Internet of Things. Våra tjänster används idag i hela Norden och vi siktar på att öka våra marknadsandelar internationellt.
Supporttekniker för Internet of Things och Cloud
Vi söker en supporttekniker till vår service desk som gillar både avancerad teknik och att tala med kunder.
Publiceringsdatum2014-08-08Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta som 1:a linjens tekniker och är vårt ansikte ut mot kunderna. Kunderna kontaktar oss främst via e-mail och telefon och du hjälper dem att lösa IT-problem relaterade till uppkopplade saker såsom Elbilsladdare, varuautomater, spårningsutrustning, sensorer, nätverk, smarta hem och servers.
Vi arbetar i nya moderna lokaler, ligger i teknikens framkant och löser tekniskt avancerade problem. Arbetet är varierande och nya tekniker tillkommer löpande så du kommer att ges stor möjlighet att utvecklas i din roll.
Kompetens/Krav
Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik. Du har i grunden någon form av IT-utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är nyfiken och har goda tekniska kunskaper samt erfarenhet av att lösa problem. Du är social och hjälpsam samt pedagogisk i ditt sätt. Du gör alltid ditt bästa för att hjälpa kunderna.
Du måste ha grundläggande kunskaper inom
• TCP/IP
• Nätverk (både fast och mobilt)
• Windows XP/7/8
• Linux
• Kunna läsa loggfiler och XML filer
• Datorhårdvara (koppla och testa saker)
• Microsoft Office
Ett krav är att du behärskar både Svenska och Engelska i tal och skrift eftersom vi har kunder i olika länder. Fler språk är meriterande.
Dina personliga egenskaperSom person är du social, serviceorienterad, noggrann, lyhörd och flexibel och kan förklara tekniska funktioner och problem på alla nivåer. Du är intresserad av och kan lösa tekniska problem och du ser inga problem med att agera självständigt. Du tycker det är kul att hjälpa kunder per telefon och mail samt möta nya människor.
Vi ser gärna kvinnliga sökanden.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duPrivat sjukvårdsförsäkring ingår för alla anställda.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
sales@info24.seFöretagInfo 24 AB
AdressInfo 24 AB
16979 SOLNA
KontorsadressDalvägen 30
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-41018322
E-postadress:
sales@info24.se Jobbnummer 1957330
Observera att sista ansökningsdag har passerat.