Support Tekniker
Bluestep Finans AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bluestep Finans AB i Stockholm,
Helsingborg eller i
hela Sverige BlueStep Finans AB är ett svenskt kreditmarknadsbolag med tillstånd att bedriva finansieringsrörelse. Tillstånds- och tillsynsmyndighet är Finansinspektionen. BlueStep erbjuder både in- och utlåning till allmänheten. Vi har varit verksamma sedan 2005 och är Sveriges största specialistlångivare. Vår målsättning är att vara det bästa alternativet om du har svårt att få bolån eller om du vill spara med en konkurrenskraftig inlåningsränta. BlueStep har ett kontor i Stockholm och en filial i Oslo.
BlueStep vill ge fler låntagare en möjlighet att låna pengar. På detta sätt utvecklar och expanderar BlueStep den nordiska bolånemarknaden.
Publiceringsdatum2012-06-01Dina arbetsuppgifterSom support- tekniker på BlueStep kommer du att arbeta med att hjälpa supporta våra interna användare i deras dagliga arbete samt med drift/underhåll av BlueSteps befintliga IT struktur. Arbetet består i huvudsak av support av PC datorer, skrivare, uppdatering av operativsystem med hjälp av WSUS, telefonväxel, backup, epost och olika server system som huvudsakligen är Microsoft baserade (Windows Server, Exchange och SQL). Vi har även utvecklat ett eget system för handläggning av våra kunder och en del outsourcade system. Du kommer succesivt att sättas in i dem olika systemen.
Arbetet gäller både vårt svenska och norska kontor, där supporten för Norge i huvudsak sköts från Stockholm.
Du kommer att ingå i en grupp bestående av 5 personer som har olika fokus inom IT och Affärssystems relaterade projekt. Du kommer även att ha kontakt med de externa partners och leverantörer vi använder som konsulter eller har system outsourcade till.
Kunskaper
Du har erfarenhet/kunskap i Windows olika operativsystem, Officepaketet, Active Directory, hantera uppdateringar av driftsatta system. Du har även grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats.
Du är serviceinriktad och social. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska.
Då vi är en liten grupp så är personlighet något som väger tungt i vårt urval av kandidater.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-30
Ange följande referens när du ansöker: Support-Tekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress:
peter.froberg@bluestep.seFöretagBluestep Finans AB
AdressBluestep Finans AB
Sveavägen 163
10435 Stockholm
Jobbnummer 1261393
Observera att sista ansökningsdag har passerat.