Support medarbetare - Sollentuna servicedesk (kväll- och helgarbete ingår)
Sollentuna Kommun / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och Sollentuna är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.
IT-enheten tillhandahåller IT-tjänster till kommunens alla verksamheter. Vi består av drygt 25 medarbetare och tillhör organisatoriskt kommunledningskontoret. För oss är det viktigt att vara en lärande organisation och vi tycker att arbetsglädje är en av de viktigaste delarna av arbetsmiljön.
Sollentuna Servicedesk kommer att växa från 7 medarbetare till 10 medarbetare, Servicedesk har även en gruppchef. Servicedesk är en del av IT-enheten och är den första instansen i vår ärendehanteringskedja. Servicedesk supporterar våra användare inom it, telefoni och konferensteknik. Vi är en beställarorganisation och har kontakt med våra användare och leverantörer i telefon, personliga möten och via vårt ärendehanteringssystem.
Publiceringsdatum2022-10-28Dina arbetsuppgifterServicedesk ansvarar för att hjälpa användarna i kommunen med att lösa IT-relaterade problem.
Som servicedeskmedarbetare hanterar du både felanmälningar och beställningar. De som arbetar på Servicedesk är "ansiktet utåt" för hela IT-enheten, vilket innebär att du som medarbetare på servicedesk, behöver ha användaren i fokus, vara lösningsinriktad, snabb och ge en god service.
Servicedesk supporterar kommunens användare inom it, telefoni och konferensteknik, och ska ses som kommunens SPOC (Single Point of Contact) när det gäller IT-relaterade frågor.
Servicedesk ska fr.o.m. mars 2023 arbeta på schema där det även innebär visst arbete på kvällar och helger (ej storhelger). Därför ser vi att du som söker vill arbeta även just kvällar och helger, kombinerat med dagtid. Troligtvis blir det inte oftare än var fjärde helg (kl.08:30-15:30), samt var fjärde vecka med kvällstjänstgöring (exempelvis 12:15-21:30).
Här kommer ett axplock av arbetsuppgifter som ingår:
• 1st linesupport via olika kanaler så som telefon, e-post, ärendehanteringssystem och besök.
• Analysera, kategorisera och prioritera inkomna ärenden, samt eskalera ärenden enligt uppsatta rutiner och processer.
• Tilldelar ärenden till våra leverantörer, vid behov.
• Följa upp och återkoppla i pågående ärenden
• Samarbeta med andra funktioner inom IT-enheten.
Mer konkreta arbetsuppgifter är:
• Hantera användarkonton och behörigheter i Active Directory
• Lösa problem och felsöka hårdvara främst inom Windowsmiljö och Citrix.
• Felanmäla växel- och mobiltelefoni till leverantör
• Hantera telefonabonnemang så som beställningar och avslut med mer.
• Hantera IT-beställningar av hård- och mjukvara, licenser med mer.
KvalifikationerSka-krav:
- Minst ett års arbete i en IT-support i en helpdesk eller liknande erfarenhet.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Avslutad gymnasienivå
Bör-krav:
- Erfarenhet av teknisk felsökning av både hårdvara, mjukvara och telefoni
- Erfarenhet av Windows OS på klientnivå, iOS, Android, Microsoft Office, Active Directory, nätverk samt remoteverktyg
- Erfarenhet av hårdvara såsom datakomponenter, telefoner och kringutrustning
Det är dessutom meriterande om du har:
- Körkort
- Teknisk utbildning inom IT
- Erfarenhet av MIM
- Erfarenhet av MDM-tjänster ex. Snow
- Arbetat i ärendehanteringssystem exempelvis Efecte
- Ubildning eller erfarenhet av ITIL
Förmågor och färdigheter
Vi söker dig som är en stabil och flexibel person som har en känsla för service och har en vilja och förmåga att hjälpa andra att hitta fungerande lösningar för Sollentuna kommuns användare. Som person har du en helhetssyn, och ser till användarnas bästa. Du trivs med utmaningar och ser möjligheter i förändringar. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
Vi erbjuder
Vi erbjuder spännande och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation med hög prioritet i kommunen!
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Visst arbete går att göra på distans. Verksamhetens behov är dock styrande.
Här kan du läsa mer om våra förmåner
https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/Övrig informationIntervjuer sker fortlöpande under pågående rekrytering.
Välkommen med din ansökan!
Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSollentuna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/460".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)
Kontakt Malin Kleinsmith
08-57921627 Jobbnummer 7120527
Observera att sista ansökningsdag har passerat.