Support Manager

Akkodis Sweden AB / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Akkodis Sweden AB i Linköping, Finspång, Norrköping, Boxholm, Skövde eller i hela Sverige

Vi söker nu en driven, kommunikativ och serviceminded Support Manager.

Som person är du självgående, van vid att påverka och ta ansvar. Som Support Manager är det ditt ansvar att säkerställa och hålla ihop supportflödet gentemot våra kunder. Det är viktigt att du är social och duktig på att samarbeta och att du är stresstålig och van att hålla många bollar i luften. Du kommer även att vara delaktig och ansvara för koordineringen av mindre leveransprojekt utöver supportärendehanteringen. Ett stort plus är om du har erfarenhet av att läsa och tolka avtal.



I rollen ingår ansvar för nedanstående:

* Skicka kostnadsförslag till kund för reparation av enheter
* Ansvarig för Supportärendets genomförande och resultat

• Hantera, prioritera och bevaka pågående Supportärenden

• Ta fram offerter för merförsäljning

• Skapa arbetsorder för produktionsberedning i affärssystemet

* Säkerställa att leveranser sker i rätt tid och rätt kvalitet.
* Säkerställa att tidskritiska inköp verkställs i tid..
* Kontinuerligt följa upp och rapportera ekonomisk progress och prognos kopplat mot tidplan.
* Point of contact för all kommunikation mot kund

• Koordinera mindre leveransprojekt



Vi söker dig:

Som person är du självgående, trygg och stabil och van att arbeta självständigt.

God kommunikativ förmåga då dialog sker med många olika gränssnitt och intressenter i denna funktion. Du ser det som naturligt att tillsammans med kollegor utveckla och förbättra verksamheten för att skapa en teamorienterad miljö.



Du är öppen, nyfiken och trivs i en dynamisk verksamhet där du får vara med och driva och påverka arbetet samtidigt som du får möjligheten att själv utvecklas.



Erfarenheter och kunskaper

• Grundläggande kunskaper inom kalkylering

• Erfarenhet av att hantera kunder per telefon och mail i en supportfunktion

• Erfarenhet av administration såsom order och fakturering

• Eftergymnasial yrkesutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet genom tidigare uppdrag.

• God kunskap inom affärssystem ex IFS.

• Kunskaper i engelska i såväl tal och skrift är ett krav.

• Kunskaper i att läsa och tolka avtal samt erfarenhet av avtalsförhandling.



Om Akkodis

Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser Inom IT och Engineering. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i Nordamerika, Europa och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag

På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Akkodis Sweden AB (org.nr 556694-0044), https://www.akkodis.se/

Jobbnummer
7577173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Akkodis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Akkodis Sweden AB: