Support Manager - E-handel

Vendre AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vendre AB i Stockholm

Som Support Manager är ditt mål att bygga Sveriges bästa support inom e-handel. Vi på Vendre siktar på att bli den absolut bästa e-handelsleverantören och söker därför dig som trivs och vill vara med på en tillväxtresa. I rollen jobbar du hands-on likväl som strategiskt och där din roll spelar en viktig del av Vendres fortsatta utveckling.

Kort om Vendre

Vi är ett techbolag som har byggt och vidareutvecklar en e-handelsplattform för primärt svenska bolag som säljer till Sverige och internationellt. Vi har funnits sedan 2007 och är idag Sveriges snabbast växande e-handelsplattform med en tillväxttakt på ca 40% per år de senaste två åren. Med en fortsatt stark tillväxt och kunder som Ur&Penn, Ströms, Micki Leksaker och Order Nordic är det riktigt kul att gå till jobbet om du frågar oss!

Om rollen

I rollen har du övergripande ansvarar för Vendres support. Du ser till att vi arbetar med rätt KPIer och mätning samt ser till att vi har de nöjdaste kunderna med snabba svarstider, lösta ärenden och en lösningsorienterad kommunikation. Du kommer att få möjlighet att jobba tight med övriga team på Vendre, framförallt produktteamet, då produktutveckling och kundnöjdhet går hand i hand. Roligt nog får vi nu in fler kunder än någonsin och vill nu ha din hjälp att bygga upp en supportstruktur som blir långsiktigt hållbar och riktigt bra.

Initialt jobbar du med att sätta dig in i vår produkt genom att själv vara delaktig i supporten för att lära dig plattformens funktioner och teknik samt ge dig en uppfattning om hur du tycker vi kan utveckla våra processer och rutiner. På sikt, allt eftersom att vi växer, formar du ett dedikerat team med fokus på att varje person känner tillhörighet så att vi har en välmående funktion där både kunder och medarbetare trivs och vill stanna.

I rollen kommer du att

• Ha övergripande ansvar för Vendres support; sätta upp och jobba mot mätbara KPIer, vidareutveckla struktur och ramar.
• Driva arbetetet, tillsammans med bland övriga team för att få Sveriges nöjdaste kunder.
• Ansvara för att kontinuerligt uppdatera och vidareutveckla Vendres supportsida.
• Ansvara för utskick och kommunikation till våra kunder om uppdateringar i plattformen, exempelvis genom kontinuerliga nyhetsbrev.
• Ansvara för det växande supportteamet.

För att trivas i rollen tror vi att du

• Har jobbat i en liknande roll med ansvar för en B2B-supportfunktion.
• Har erfarenhet från SaaS-plattform eller annan teknisk produkt/tjänst.
• Har jobbat i ärendehanteringssystem, gärna i Zendesk.
• Haft en ledande roll och gärna haft ansvar för personal.
• Är trygg och duktig på att skapa stabilitet inom en avdelning, även när Vendre som företag växer snabbt.
• Är en fantastisk kommunikatör.
• Har en härlig "det-här-löser-vi-attityd" och hittar effektiva lösningar på problem.
• Är prestigelös och gillar att ta tag i saker på egen hand.
• Drivs av att hjälpa andra; "möjliggörare" är ett ord som beskriver dig väl.

Att jobba hos och med Vendre

Hos oss jobbar ett handplockat team med kompetens inom systemutveckling, UX, design, marknad, försäljning och projektledning - alla specialiserade inom e-handel. Här hittar du har en personlig och familjär kultur, vilken vi är måna om att bibehålla när vi fortsätter att växa.

Även om rutiner är viktigt så är inte ena dagen den andra lik. Repetitivt är inte vår melodi och i en föränderlig bransch är det bra att uppskatta variation, nya tankar och idéer. Och (när det inte är coronatider) finns det många tillfällen att träna, dricka bubbel, fika eller spela spel tillsammans.

Låter det som jobbet för dig?

Känns det som att du och Vendre är en bra match? Varmt välkommen att ansöka!

Vår rekryteringspartner UrbanUrban hanterar samtliga ansökningar och kontaktpersoner är Lina Martinsson (lina@urbanurban.se) och Helena Melin (helena@urbanurban.se). Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-09-24

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vendre AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vendre AB (org.nr 556722-1626), http://vendre.se

Arbetsplats
Vendre

Jobbnummer
5994249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vendre AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vendre AB: