Support IT / 24/7
Tomas Rydén / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tomas Rydén i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter
Nyckelord:, 24/7, IT, support, First line, 1:st line, helpdesk, ITIL, Citrix, Exchange, Office365, Server
Nu söker vi dig som är serviceminded och gillar att lösa problem samt hjälpa andra!
Vår kund är en väletablerad och välkänd IT-leverantör som hjälper sina kunder bland annat inom områdena it-outsourcing, affärssystem, integrationslösningar samt datacenter. De söker nu nya unga driftiga personer som vill vara med och ta hand om drift, förvaltning och utveckling av hela eller delar av kundernas befintliga IT-miljö.
Med ITILs processer och regelverk i grunden löser du, tillsammans med dina kollegor, kundernas problem och frågeställningar. I Servicedesk hanteras många olika typer av händelser. Du kommer bland annat sätta behörigheter, ge information, lösa problem samt vara leverantörens dagliga kontakt med beställarens användare. Målet är att ge kunden bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda kundens problem. Vidare ansvarar du för att verksamheten följer kundernas olika SLA:er. I just denna roll jobbar du skift och är därmed ensam ansvarig under vissa skift. Detta betyder att du själv går igenom ärenden och åtgärdar de som är kritiska, du måste vara självgående.
Din profil
Vi tror att du som söker vill fortsätta att utvecklas och använda dig av dina IT-kunskaper i en serviceinriktad roll inom IT. Vi tror också att du har arbetat i en liknande roll tidigare och att du har god kännedom om ärendehantering i Windowsmiljö och att du har koll på Ad, Exchange, Citrix samt ett genuint generellt IT-intresse. Du är van att på ett professionellt sätt hantera kunder och att hjälpa dem till en snabb och smidig lösning.
Vi önskar även att du:
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har erfarenhet av liknande roll
Har ett genuint intresse och förståelse för IT
Har goda kunskaper om Windowsprodukter även på servernivå
Är en glad och positiv medarbetare
Tycker du detta låter som en kul roll för dig? Känner du igen dig i beskrivningen? Ansök redan idag!
Sista ansökningsdag
Intervjuer sker löpande under processen och tillsättning kan komma att ske omgående.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.
Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-03-13ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-28
Ange följande referens när du ansöker: 5566
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTomas Rydén
tomas.ryden@maxkompetens.se 073-424 85 82
FöretagTomas Rydén
AdressTomas Rydén
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 25B
Jobbnummer 3371191
Observera att sista ansökningsdag har passerat.