Support inom lön och HR Affärsstöd - Stockholm
Skanska / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Vaxholm eller i
hela Sverige Support inom lön och HR till Affärsstöd Skanska
Affärsstöds uppdrag är att driva, utveckla och supportera HR- och ekonomirelaterade tjänster. Skanska Affärsstöd Help Desk är en del av ett Shared Service Center som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 9000 anställda. Vi levererar förstklassig support till de som använder Affärsstöds tjänster inom områdena Ekonomi, Inköp, HR, Lön och Elektronisk Personalliggare ID06. I uppdraget ingår även förvaltningsansvaret för Telefoni och Växeln.
Trivs du i en roll där du ger service samtidigt som du får möjligheten att använda dina kunskaper inom lön och HR?
I rollen som supportmedansvarig kommer du att arbeta med att ge förstklassig service, främst till den interna organisationen. Här får du chansen att bredda dina kunskaper inom HR och lön i en stor organisation. Du kommer ingå i ett trevligt team med sju andra HR kollegor. Du arbetar också med fördjupningsområden inom processförbättring, med mål att medverka till en höjd kundnöjdhet.
Tjänsten är på heltid under kontorstider f.n. 08.00 - 16.00, enligt schema. Vi ser gärna att du startar i september och tjänsten är en tillsvidareanställning. Du kommer att sitta på vårt fina huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm.
Är du pedagogisk och lätt ser lösningar på problem? Då kan det vara dig vi söker!
För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant utbildning inom lön och/eller HR och ha minst ett års erfarenhet inom lön. Du behöver vara insatt i kollektivavtalsfrågor och ha lätt att förhålla dig att arbeta i olika system. Du har en mycket god förmåga att ge professionell service.
Som person har du lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du har en förmåga att leda dig själv i det dagliga arbetet. Vi tror att du har en god social förmåga och har lätt för att skapa konstruktiva relationer i arbetet. Vidare ser vi att du är en "problemlösare" och att du har en hög grad av tålamod. Du har även mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, då du dagligen ger support via mail och telefon.
Sista dag att meddela oss ditt intresse är den 31 juli men sök redan nu- vi gör urval löpande!
Vi gillar ordning och reda, därför ser vi gärna att du bifogar ditt CV och personliga brev i din ansökan. Har du några frågor kan du ringa rekryterande chef Anna Olsson, 010-449 41 74 (ej tillgänglig under v27).
Välkommen till Skanska!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-06-29ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 30000008Q
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSkanska Sweden AB
ann.wermelin@skanska.seFöretagSkanska
AdressSkanska
11274
11274 0180
KontorsadressWarfvinges väg 25
Jobbnummer 3581890
Observera att sista ansökningsdag har passerat.