Support inom Geografisk IT

Metria / Supportteknikerjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Metria i Ospecificerad arbetsort

Vill du bli en av oss?
Metria växer över hela landet och nu söker vi nya kollegor till vår support inom Geografisk IT med placering i antingen Luleå och Umeå!

På Metria är vi cirka 280 medarbetare som tillsammans kan allt om geografisk information. Vi har både bredden och djupet och vår spridning över landet gör att vi alltid är nära våra kunder. Genom att förädla, visualisera och paketera den data som är viktig för våra kunder, hjälper vi dem att ta fram beslutsunderlag som gör deras affär mer effektiv och stabil. Det är vårt sätt att bidra till ett hållbart samhälle. Vill du vara med på vår resa?

Support inom Geografisk IT på Metria
På Metria Support är vårt fokusområde att stödja våra kunder och användare i användningen av våra system och tjänster, samt att lösa alla IT-relaterade fel och/eller ärenden genom snabb och god kundservice och support. Vi har därför ett mycket varierande arbetsfält inom 1st- och 2nd line samt användarstöd. Supporten engageras kontinuerligt för utbildning och som applikationsexperter, och vi hjälper flera hundra avtalskunder och supportar tusentals användare. Vi tillämpar ITIL och använder idag JIRA i vår ärende- och incidenthantering. Arbetet utförs till stor till på eget ansvar och i komplexa sammanhang i samverkan med kunder, IT-driftspersonal, projektledare, systemutvecklare och andra kompetenser inom Metria - och därför behöver du vara duktig på att planera och prioritera i ditt arbete på ett ansvarsfullt sätt. I den här rollen ser vi positivt på utvecklingsmöjligheter inom Metria. För rätt person finns därför möjligheten att både bredda eller specialisera sina tekniska kunskaper.

Bli en del av vår förändringsresa
Vår support bedrivs helt in-house från våra kontor i Umeå och Luleå, och vi är mitt inne i en förändringsresa där vi bygger om och utvecklar vår supportfunktion från grunden. Om du drivs av att arbeta i förändring och av att vara en del av en förändringsprocess med möjligheten att vara med och påverka och komma med värdefulla inspel, så är detta en chans att få vara med på just en sådan resa hos oss på Metria. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en supportroll sedan tidigare, men tror också att du kommer långt med hjälp av din inställning och att du drivs av nya utmaningar.

Publiceringsdatum
2018-03-20

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i vår support kommer du att arbeta inom vår support för kunder, huvudsakligen externa. Arbetet innebär att ansvara för supportfrågor och bistå användare med problemlösning av varierande svårighetsgrad inom våra system för Geografisk IT.

Arbetet består bland annat av attta emot och registrera telefonsamtal och mail från våra externa användare och kunder i vårt ärendehanteringssystem, samt att på egen hand bearbeta och lösa ärenden, alternativt ta vidare ärenden till vår IT-drift, systemutvecklare eller GIS-experter.

Vidare innebär arbetet på Metria Support att:

• Ansvara för vissa utpekade funktioner, kompetensområden, dokumentation och processer inom ramen för hela supportgruppens arbete.

• Arbeta med incidentmottagning och användarstöd under schemalagd arbetstid.

• Delta som representant för supportgruppen i förvaltningsteam och projekt.

• Stötta förvaltningsteam/uppdrag med kundkontakter, utskick och utbildning.

• Tillämpa och följa för supportens och driften gemensamma rutiner, policys och processer.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har någon form av teknisk bakgrund på gymnasie-, KY/YH- eller högskolenivå. Vi ser gärna att du även har en bakgrund där du tidigare arbetat inom IT- eller teknikområdet. Du har goda kunskaper i Windows och Office, samt är trygg i att arbeta med IT och IT-relaterade frågor. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i en supporterande roll sedan tidigare, där du utvecklat en god känsla för service och även använt telefonen som redskap. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Det är starkt meriterande om du har kunskap och erfarenhet av något, eller några, av följande områden:

• GIS, Relationsdatabaser, SQL och Active Directory

• Arbete inom IT-support och ärendehanteringssystem

• Erfarenhet från systemförvaltning/systemutveckling

• Utbildning inom systemvetenskap/datateknik

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs med att hjälpa andra och som har en förmåga att behålla lugnet även i stressade situationer. Du har en god organisationsförmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare drivs du av problemlösning och är duktig på att kommunicera på ett pedagogiskt sett. Eftersom arbetet går ut på att supporta andra är det viktigt att du är serviceinriktad, positiv och öppen. Samtidigt är du självgående i ditt arbete och tar gärna egna initiativ. Hos oss är det viktigt att vi lär oss av varandra och driver vår utveckling framåt på ett ansvarsfullt sätt.

Ansökningsprocessen
Metria söker engagerade och duktiga medarbetare som kan sitt område. Vi lägger stor fokus på din personlighet och olika bakgrunder är av intresse.

Vi kommer att gå igenom ansökningar och intervjua kandidater löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 29/4-2018. Startdatum för tjänsten sker enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef: André Öberg, telefon 010-121 84 19

Fackliga representanter:
Sveriges Ingenjörer, Henrik Bylund, telefon 010-121 81 17
Unionen, Per-Åke Jureskog, telefon 010-121 84 83

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
André Öberg andre.oberg@metria.se

Företag
Metria

Adress
Metria
Lantmäterigatan 2
80264 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2, Gävle

Jobbnummer
4034240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Metria

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Metria: