Support/Helpdesktekniker till växande företag i Uppsala

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Uppsala
2015-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Support/Helpdesktekniker till växande företag i Uppsala" (publicerad 2015-05-25) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Uppsala, Enköping, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige

Support/Helpdesktekniker

För kunds räkning söker vi dig med erfarenhet av att arbeta med användarsupport bland annat via telefon. Du ska vara van att arbeta med ärendehanteringssystem och fjärrverktyg samt att hantera en bredd av ärenden kopplat till Windows operativsystem, Microsofts mailsystem, Officeapplikationerna, hårdvara och Active Directory.

Hos vår kund belägen centralt i Uppsala kommer man att ingå i ett team på 6 personer som ansvarar för drift och support av företagets system för ca 180 användare. Nu söker vår kund en ny medarbetare som kan ta ansvar för deras first line, vilket innebär att vara en första kontakt för användarna, göra en utförlig felsökning och eskalera de ärenden man själv inte har möjlighet att lösa. Du blir inledningsvis anställd av Dfind IT som konsult, med målet att erbjudas en anställning hos vår kund på sikt. uppdraget startar inom kort dock senast den 3e augusti.

Publiceringsdatum
2015-05-22

Kvalifikationer
• Minst ett par års arbetslivserfarenhet av IT-support via telefon i en större företagsmiljö

• Mycket god erfarenhet av felsökning på mjukvara i Microsoftmiljö

• Erfarenhet av att skapa konton, sätta behörigheter och mappa mot grupper i Active Directory

• Mycket utvecklad förmåga att se samband och dra slutsatser när det kommer till tekniska problem.

• Erfarenhet av att dokumentera i ärendehanteringssystem.

• Erfarenhet av virtualisering

• Ett brinnande intresse och god känsla för service och kundbemötande över telefon

• Rollen kräver att du är flytande i svenska språket och även känner dig bekväm att ge support på engelska

Som person

För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, prestigelös, engagerad och drivande. Du trivs i en roll där du även jobbar proaktivt med att förbättra och förenkla processer och rutiner.

Tror du dig vara rätt för denna roll? Då ser vi fram emot att få in din ansökan via www.dfindit.se . Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Uppsala

Omfattning: Heltid

Sista dag att ansöka är 2015-06-15

För information: Välkommen att kontakta Christine Stamfeldt via christine.stamfeldt@dfind.se

Organisations-/företagsbeskrivning:

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Keep Improving.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast och rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 200759891
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christine Stamfeldt

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Gamla Torget 5
75320 UPPSALA

Kontorsadress
Gamla Torget 5, 75320 UPPSALA

Jobbnummer
2306113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: