Support/Helpdesk/Driftenhet
Proffice Sverige AB/Göteborg / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB/Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du intresserad av service och teknik är detta något för dig!
Vi söker nu dig som vill ingå i vårt konsultteam som support/helpdesk för vår kund i Göteborg.
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Arbetsuppgifterna innebär:
• Felmottagning analys, felavgränsning via stödssytem och telefon.
• Avhjälpa fel fjärrmässigt via terminal eller genom utlämning till entreprenör.
• Övervakning och information till kund vid störningar i nätet.
• Teknikersupport
• Medverka i arbetet med utredningar i samband med inträffade allvarliga driftstörningar.
• Genom uppföljning av arbetssätt och analys av statistik från olika källor initiera nätförbättringar med mål att höja kvaliten i nätet.
• Följa arbetsläget på enheten i realtid
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Uppdraget ligger under vår uthyrningsverksamhet och uppdraget start är omgående och tillsvidare.
Du som söker har minst gymnasieutbildning och gärna inom någon form av teknik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundkontakt och telefonvana.
Du har analytisk förmåga, beslutsförmåga samt mycket goda datakunskaper och lätt föra att lära nya system och är intresserad av detta. Du har mycket goda datorkunskaper och har lätt för att lära och hantera många olika tekniska program. Då du kommer jobba i olika system har du en god förmåga att hjälpa kunder samtidigt som du jobbar i olika program.
Du har flytande svenska i både skrift och tal samt goda kunskaper i engelska.
Vem är du?
Du är lyhörd, engagerad och lösningsorienterad.
Du arbetar mot uppsatta mål och drivs av det.
Du är kund- och resultatinriktad.
Du har en god social förmåga att samverka i team och ta eget ansvar.
Ha stresstålighet genom att kunna utföra ditt arbete i situationer och i en miljö där arbetstakten varierar kraftigt.
Du är positiv och ansvarstagande som person och har en stor känsla för service samt teknik, du är duktig på problemlösning och kundförståelse. Dina nyckelord är serviceinriktad, stresstålig, positiv, ansvarstagande och du trivs med att arbeta i ett högt tempo.
Vi ser fram emot din ansökan på
www.proffice.se redan idag.
Publiceringsdatum2011-05-05Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagProffice Sverige AB/Göteborg
AdressProffice Sverige AB/Göteborg
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 23
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-807600
Faxnummer: 031-807665
Jobbnummer 923286
Observera att sista ansökningsdag har passerat.