Support / Helpdesk Deltid

Experis Sverige / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Till ett uppdrag hos vår kund söker vi nu dig som vill arbeta deltid med 1st line support / helpdesk. Tjänsten avser en anställning som konsult på Experis med placering hos vår kund.

Publiceringsdatum
2011-11-09

Dina arbetsuppgifter
Experis sköter för kundens räkning om 1st line supporten och främst då för deras svenska kunder. Supporten har precis flyttat till nya fräscha lokaler i Solna. Du kommer att arbeta deltid (måndag, tisdag eller onsdag). Support hanteras via telefon med ett stort antal supportverktyg till hands. Den största delen av telefonkontakten sker på svenska, med cirka 5-10% på engelska. Alla ärenden loggas i kundens ärendehanteringssystem OVSC (Open View Service Center) och loggas på engelska. Miljön vi supporterar är komplex med cirka 2000 applikationer samt support för nätverk, klienter (datorerna), servrar, mobiltelefoni, remoteverktyg och konton.
Öppettiderna är 7-17 vilket innebär en liten skiftgång. Vi är lite drygt 75 personer som jobbar med supporten, varav cirka 50 är first-line agenter och resten består av supportfunktioner: Team Leaders, Coacher, Onsite-filterfuktion, Reporting, Quality samt Service Desk Manager.

Bakgrund
• Erfarenhet från IT-support/ helpdesk, 6-12 månader
• Goda kunskaper i Windows-miljö och särskilt Windows Vista
• Bra kunskaper och kännedom om Office-paketet och Outlook
• Mycket bra engelska i tal och skrift
• Kunskaper om nätverk
För att passa till denna tjänst bör du som person vara stresstålig, flexibel, lyhörd samt ha en mycket bra samarbetsförmåga. Det är dessutom av stort värde om du har en bra slutledningsförmåga samt felsökningsmentalitet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi har höga förväntningar på dig och i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennie Mannesten, +46 8 508 954 32

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1075366

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: