Support / Helpdesk

Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Support / Helpdesk" (publicerad 2011-11-01) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och bemanningsföretag inom IT. Vi hyr ut konsulter och rekryterar personal inom projektledning, systemutveckling, affärssystem, infrastruktur, användarsupport, databasadministration, kravhantering och IT-arkitektur. En stor del av vår verksamhet är inriktad på outsourcing av lösningar inom kompetensförsörjning.
Elan finns på 55 orter i 16 länder med en global omsättning på nära en halv miljard euro och en årlig tillväxt på 25 %. Vi har över 7 000 konsulter och förmedlar rekryteringar till 10 000 företag världen över. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö med totalt 900 medarbetare. Läs mer på www.elanit.se.
Till ett uppdrag hos vår kund söker vi nu dig som vill arbeta med 1st line support / helpdesk. Tjänsten avser en anställning som konsult på Elan med placering hos vår kund.

Publiceringsdatum
2011-07-15

Dina arbetsuppgifter
Elan sköter för kundens räkning om 1st line supporten och främst då för deras svenska kunder. Supporten har precis flyttat till nya fräscha lokaler i Solna. Support hanteras via telefon med ett stort antal supportverktyg till hands. Den största delen av telefonkontakten sker på svenska, med cirka 5-10% på engelska. Alla ärenden loggas i kundens ärendehanteringssystem OVSC (Open View Service Center) och loggas på engelska. Miljön vi supporterar är komplex med cirka 2000 applikationer samt support för nätverk, klienter (datorerna), servrar, mobiltelefoni, remoteverktyg och konton.
Öppettiderna är 7-17 vilket innebär en liten skiftgång. Vi är lite drygt 75 personer som jobbar med supporten, varav cirka 50 är first-line agenter och resten består av supportfunktioner: Team Leaders, Coacher, Onsite-filterfuktion, Reporting, Quality samt Service Desk Manager.

Bakgrund
• Erfarenhet från IT-support/ helpdesk, 6-12 månader
• Goda kunskaper i Windows-miljö och särskilt Windows Vista
• Bra kunskaper och kännedom om Office-paketet och Outlook
• Mycket bra engelska i tal och skrift
• Kunskaper om nätverk
För att passa till denna tjänst bör du som person vara stresstålig, flexibel, lyhörd samt ha en mycket bra samarbetsförmåga. Det är dessutom av stort värde om du har en bra slutledningsförmåga samt felsökningsmentalitet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Elan erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi har höga förväntningar på dig och i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.
Ansökan och upplysningar
För att söka tjänsten registrerar du ditt CV på Elans hemsida: www.elanit.se. Eventuella frågor besvaras av Jennie Mannesten på mail: jennie.mannesten@elanit.se eller Alexander Tonelli alexander.tonelli@elanit.se Vi kommer börja se över ansökningarna i augusti.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jennie Mannesten, +46 8 508 954 32

Företag
Elan IT

Adress
Elan IT

Jobbnummer
985897

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elan IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elan IT: