Support / Helpdesk
Experis IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Till ett uppdrag hos vår kund söker vi nu dig som vill arbeta med 1st line support / helpdesk. Tjänsten avser en visstidsanställning för uppdraget på 2-4 månader.
Publiceringsdatum2013-06-27Dina arbetsuppgifterExperis sköter för kundens räkning om 1st line supporten och främst då för deras svenska kunder. Supporten har precis flyttat till nya fräscha lokaler i Solna. Support hanteras via telefon med ett stort antal supportverktyg till hands. Den största delen av telefonkontakten sker på svenska, med cirka 5-10% på engelska. Alla ärenden loggas i kundens ärendehanteringssystem OVSC (Open View Service Center) och loggas på engelska. Miljön vi supporterar är komplex med cirka 2000 applikationer samt support för nätverk, klienter (datorerna), servrar, mobiltelefoni, remoteverktyg och konton.
Öppettiderna är 8-17 vilket innebär en liten skiftgång. Vi är lite drygt 60 personer som jobbar med supporten, varav cirka 35 är first-line agenter och resten består av supportfunktioner: Team Leaders, Coacher, Onsite-filterfuktion, Reporting, Quality samt Service Desk Manager.
Bakgrund• Erfarenhet från IT-support/ helpdesk, är meriterande
• Goda kunskaper i Windows-miljö och särskilt Windows Vista
• Bra kunskaper och kännedom om Office-paketet och Outlook
• Mycket bra engelska i tal och skrift
• Kunskaper om nätverk
För att passa till denna tjänst bör du som person vara stresstålig, flexibel, lyhörd samt ha en mycket bra samarbetsförmåga. Det är dessutom av stort värde om du har en bra slutledningsförmåga samt felsökningsmentalitet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi har höga förväntningar på dig och i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.
Experis IT eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan och upplysningar
Du är välkommen att söka tjänsten via:
https://www.experis.se .
Eventuella frågor besvaras av Jovanka Praizovic, +46 8 508 954 45, eller
Jovanka.Praizovic@se.experis.com .
Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-07-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJovanka Praizovic +46 8 508 954 45
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1594224
Observera att sista ansökningsdag har passerat.