Support / Help Desk till Nextlearn

Adecco Sweden Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden Aktiebolag i Stockholm, Solna, Järfälla, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi söker en Support/ Help Desk (Kompetenssystem) till Nextlearn

Nextlearn startade år 2000 och har på kort tid blivit en ledande leverantör av programvarulösningar för att hantera kompetens. Verksamheten bedrivs främst från vårt kontor i Stockholm med stora kunder över hela världen. Nextlearn utvecklar och implementerar programvaror som stödjer organisationers kompetensutveckling. Vi är en Microsoft certifierad partner. Med hjälp av den senaste tekniken tar vi fram innovativa lösningar som är kostnads och tids effektiva. I våras förvärvades Nextlearn av Agresso.

Publiceringsdatum
2007-11-14

Arbetsuppgifter
Supporttjänsten är en nyckelroll som först och främst innebär att hjälpa våra användare på ett tillmötesgående och professionellt sätt. Arbetet innebär problemlösning och service till användare av våra produkter och tjänster. För Nextlearn är tjänsten oerhört viktig då våra kunders förtroende är en förutsättning för att företaget skall fungera.

Du kommer att
Besvara, prioritera samt lösa frågor via telefon/e-post/chat inom förväntad tidsrymd då supporten är bemannad (08.30-17.00 måndag - fredag)
Följa upp frågor och lösningar på ett för kunden tillfredsställande sätt
Registrera alla förfrågningar i vår Help Desk databas och bygga upp en FAQ
Dokumentera alla frågor som kommer in oavsett kanal samt de åtgärdsförslag som förmedlas till kund och skicka tekniska frågor vidare inom organisationen
Eskalera problemet till nästa nivå om nödvändigt

Kvalifikationer
Några års arbetslivserfarenhet inom kundsupport
Teknisk eller pedagogisk utbildning är meriterande
Du behärskar Office paketet
Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift

Personliga Egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en service människa som tycker om att få kunder nöjda. Du gillar programvara. Du är van att ha många bollar i luften och tar gärna egna initiativ. Du har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter, har bra ordningssinne och en positiv inställning. På Nextlearn kommer du även att ha huvudansvar för vår växel och för att öppna dörren. Dessa uppgifter ska dock delas med kollegorna.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande arbete och ett kompetent och trevligt arbetslag.

I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Är du intresserad av tjänsten som Support / Help Desk och vill vara en del av vår verksamhet, skicka då in din ansökan till oss genom att registrera din CV på www.adecco.se.Klicka dig sedan fram till "Fler lediga tjänster"/ "Rekrytering" / "Nextlearn" . Vid frågor är du välkommen att kontakta Louise Furugård på Adecco. Telefonnummer: 08- 598 983 26 alt louise.furugard@adecco.se

Skicka in din ansökan omgående, då intervjuer kommer att ske löpande

www.nextlearn.com
www.agresso.se

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Kontakt
Louise Furugård, 08-598 983 26, louise.furugard@adecco.se , Rekryteringskonsult

Så ansöker du
Ansök via www.adecco.se , se fler lediga tjänster / Nextlearn
Intervjuer kommer att ske löpande!
Sista ansökningsdag 2007-12-02
Vi tar emot ansökan via epost: louise.furugard@adecco.se

Företag
ADECCO SWEDEN AKTIEBOLAG
BOX 12127
10224 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-100 500

Kontorsadress
kungsgatan 60
STOCKHOLM

Jobbnummer
54645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden Aktiebolag: