Support/förvaltning av e-tjänster och ärendehanteringssytem

Tillväxtverket / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Östersund, Gävle, Arjeplog, Örebro, Luleå eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad person som gärna ger det lilla extra? Är du intresserad av att jobba med systemsupport och förvaltning? Drivs du av att agera problemlösare för att bidra till utveckling? Då kan du vara den vi söker.

Tillväxtverket är en kunskapsdriven myndighet med professionella, kompetenta och engagerade medarbetare. Här kan du påverka både din och Sveriges framtid. Tillväxtverket stärker företagens konkurrenskraft och förbättrar näringslivets och regionernas utveckling. Vår vision är ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar.

Publiceringsdatum
2016-12-16

Om tjänsten
Tillväxtverket förvaltar finansiella medel (både EU- och nationella medel) och fattar beslut om olika finansiella stöd. Handläggningen hanteras i två digitala verksamhetssystem (ärendehanteringssystem): Nyps och Nyps 2020. Dessa system stödjer arbetsflödet för handläggningsprocessen. Det finns också en separat ansökanstjänst, Min ansökan, som används bland annat av stödsökande företagare och offentliga organisationer. Systemen förvaltas och utvecklas hos Tillväxtverket inom enheten Stödärendesystem. Åtagandet har nu utökats och vi vill därför förstärka bemanningen inom enheten. Enheten har medarbetare i Arjeplog, Stockholm och Östersund. Vi söker nu en medarbetare till kontoret i Arjeplog alternativt Östersund. Ange i din ansökan vilken ort du är intresserad av.

Du kommer att ingå i en systemförvaltningsgrupp som arbetar med verksamhetsnära frågor, dvs ger stöd, svarar på frågor och utbildar användare i systemen samt driver vidareutvecklingen som kravställare. Du kommer i första hand att arbeta med användarsupport med fokus på stödsökande i e-tjänsten Min ansökan. Det innebär att svara på supportärenden genom att lösa användarproblem och guida sökande rätt i e-tjänsten. I din roll kommer du också arbeta som ett allmänt förvaltningsstöd och tex delta i systemtester, kravställningsarbete och framtagning av användarhandledningar.

Resor inom landet ingår i tjänsten.

Vem är du?

Vi söker dig som:

• Har gymnasieexamen
• Har god kännedom om webb, webbläsare och de vanligaste operativsystemen
• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både engelska och svenska

Följande erfarenheter eller kunskaper är en merit:

• Erfarenhet av att jobba med systemsupport
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem i någon form

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi letar efter dig som ser detta som utmanande och utvecklande under några år; det är den tid det tar att lära sig systemen och verksamhetsområdet. Vi tror inte att IT är din största drivkraft, utan snarare att ge god service och guida användare rätt. Du drivs av att agera problemlösare, av att felsöka och skaffa dig fördjupade kunskaper. Du vill vara en kugge i att fånga och återkoppla användarupplevelse för att bidra till en användardriven vidareutveckling. Du har har god förmåga att organisera och dokumentera ditt arbete. Du hanterar att arbeta inom tidsramar och att självständigt prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs med att jobba i grupp också med kollegor på andra orter i Sverige och använder gärna tekniska hjälpmedel för att samarbeta över avstånd. Samtidigt tycker du om att jobba självständigt och att vara med och påverka arbetets utformning inom gruppen. Vi ser gärna att du är samhällsintresserad.

Vår medarbetar- och chefspolicy uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillväxtverket tillämpar sex månaders provanställning. Sista ansökningsdag är den 8 januari 2017.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Ulrica Morelid, tfn 08-681 91 56. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Mari Hammarbäck, tfn 08-681 91 64. Fackliga företrädare är Maud Persson, Saco, tfn 08-681 93 36 och Daniel Madsén ST, tfn 08-681 95 62.

Tillväxtverket är en modern myndighet med fokus på digitalisering. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare- eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tillväxtverket

Adress
Tillväxtverket
Box 4044
10261 Stockholm

Kontorsadress
Box 4044

Jobbnummer
3218810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tillväxtverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tillväxtverket: