Support för löne-och personaladministration

Region Örebro län / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Servicecenter finns till för Regionens interna användare. Där har vi samlat support, felanmälningar och beställningar i en gemensam organisation. Servicecenter ger kunderna en tydlig och enkel väg in till Regionservice.

Som medarbetare i gruppen IT- och systemsupport med inriktning mot löne- och personalsystem kommer du att ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecentret.


Publiceringsdatum
2017-01-09

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att ge stöd och support i vårt löne- och personaladministrativa system Heroma till hela Region Örebro län. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga medarbetare inom Servicecenter och är en viktig resurs för användandet av löne- och personalsystemet inom verksamheten.

Som support för Heroma kommer du bland annat svara på frågor från både chefer och medarbetare gällande schemaläggning och bemanning, reseräkning och ärendehantering samt frånvaro och arbetsförändringar. Du kommer även att svara på enklare frågor kring rekryteringar via Heroma. I supporten hanterar du allt ifrån felsökning till att ge instruktioner vid registrering i systemet.

När våra kunder ringer, tar vår första linje emot samtalet och hjälper till med en begränsad mängd frågor och slussar övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.


Kvalifikationer
Du ska ha lägst gymnasial utbildning och det är önskvärt med erfarenhet av personaladministrativt arbete och personaladministrativt IT-stöd. Det är även meriterande om du har goda kunskaper om personalområdets processer samt lagar och avtal inom personalområdet.

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-20
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2017:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christiansen, Martin 019-6026090

Företag
Region Örebro län

Adress
Region Örebro län
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3249606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: