Support för framtidens HR system

Hogia HR Products / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia HR Products i Stenungsund

Hogia HR Products ansvarar i Hogia-gruppen för att driva utveckling av mjukvara inom HR och lön. Vi har en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Just nu pågår Hogias största satsning på produktutveckling någonsin, med utveckling av nästa generations molnprodukter.

Hogia HR Products ansvarar i Hogia-gruppen för att driva utveckling av mjukvara inom HR och lön. Vi har en bred produktflora inom windows- och webbprodukter och även moln och mobilappar. Just nu pågår Hogias största satsning på produktutveckling någonsin, med utveckling av nästa generations molnprodukter.



Är du intresserad av framtidens molnbaserade HR lösningar? Har du god kännedom om tidssystem? Går du igång på att hitta bra lösningar för kunden? Hogia har lanserat nästa generations molntjänster - med fokus på mobilitet, säkerhet och effektiva affärsprocesser.

Vi söker nu dig som vill bli den viktiga länken mellan våra kunder och vår produktutveckling.

Publiceringsdatum
2018-09-05

Om tjänsten
Du kommer inledningsvis att få lära dig våra molnbaserade system, Hogia OpenHR Personal, MyTime, MyPayslip med flera för att kunna stötta våra kunder och hjälpa dem tillrätta med frågor kopplade till systemen. I tjänsten ingår även visst arbete med att skriva instruktionsdokument samt tester av systemen. Vi har ett mycket nära samarbete med vår produktutvecklingsavdelning där vi återkopplar synpunkter och önskemål från kunder. När du har lärt dig systemen kommer du även att få arbeta med konsultuppdrag och driftsättning av system för nya kunder. För rätt person finns goda möjligheter att på sikt få ta ett större ansvar. Hogia HR Products är i en spännande utvecklingsfas och du ges möjlighet att vara med och bygga framtidens kundsupport för våra molnlösningar.

Vem är du?

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom Lön och HR och har arbetat som administratör, superuser eller med support för tidssystem och har god kännedom om lönehantering. Du är antagligen intresserad av ny teknik och hur kopplingar mellan system fungerar. För att kunna bemöta kunder med olika kunskapsnivå behöver du ha lätt för att uttrycka dig tydligt både muntligt och skriftligt. Du har fokus på kunden och en positiv inställning. Du bör känna dig bekväm med att prata inför mindre grupper då visningar av systemet förekommer. Det är meriterande om du har arbetat i något av våra HR eller lönesystem. Vi strävar efter jämn könsfördelning och uppmuntrar män att söka tjänsten.

Att arbeta hos oss

Vi arbetar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter så väl som i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi arbetar som ett team där alla har tydliga ansvarsområden, vågar ta för sig men även be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Idag är vi 650 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från olika lunchaktiviteter. För att kunna göra ett bra jobb behövs balans mellan jobb och fritid och friskvårdsaktiviteter som man trivs med. Hos oss finns möjlighet att träna bl.a. Yoga, inomhus- och utomhusträning, löprundor m.m. Vi har även en egen kör, "Hogia In Voice" och en konstförening. Följ oss gärna i sociala medier för att få en inblick i vår vardag.

Om Hogiagruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: 2018/80
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Cedervall, rekryterare 0303-666 16

Företag
Hogia HR Products

Adress
Hogia HR Products
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4330797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia HR Products

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia HR Products: