Support (firstline) med bred teknisk kompetens till spännande IT

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2010-11-29

Företaget
Bravura söker för kunds en person som vill arbeta med firstline-support på deras kontor i Stockholm. Vår kund är ett specialistföretag inom datalagring och tillgänglighet. De tillhandahåller lösningar som lagrar, skyddar, hanterar och tillgängliggör data. Företaget erbjuder sina kunder ett flertal tjänster som konsultation, försäljning, utbildning och support inom IT. De arbetar även med driftlösningar och erbjuder sina kunder allt från småskaliga lösningar till komplett outsourcing av IT-miljöer. Vår kund är ett företag som ständigt arbetar med och utvecklar inom den senaste tekniken. Sedan starten 2001 har företaget fortsatt att växa och idag söker de på nytt fler medarbetare. Förutom spännande tekniklösningar och tekniska utmaningar investerar vår kund i utbildning för alla anställda och för rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter.

Dina arbetsuppgifter
Som firstline support kommer du att arbeta med att direkt hjälpa användarna i olika driftfrågor. Det är din uppgift att avhjälpa diverse tekniska problem som uppstått samt bedöma när ärendet ska föras vidare. Du kommer främst att lösa olika kunders problem och frågor via telefon och tillsammans med dina kollegor bidra till en fortsatt supportavdelning av första klass.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Det är mycket önskvärt att du som söker har en KY-utbildning eller motsvarande inom system- och nätverk eller liknande. Då du som firstline support kommer att arbeta med att hjälpa olika sorters användare bör du ha breda tekniska kunskaper vilket gör att du har en förmåga till självständig problemlösning. Du som söker bör ha erfarenhet av flertalet av följande områden:
• Active Directory och hantering av användarkonton
• Windowsmiljöer
• WLAN
• Printersupport
Vem söker vi?
Vi söker dig som har kundfokus och servicekänsla. Du är självgående, ansvarstagande och har en vilja att utvecklas både tekniskt och personligt. Därutöver bör du vara hjälpsam och ha lätt för att kommunicera på både svenska och engelska.
Övrig information:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Marknadsmässig lön
Kontakt: Ansvarig rekryterare på Bravura, Kristina Eriksson Nicolin, 08-40024050
Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar för dig som studerar eller tagit examen och är i början av din karriär.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kristina Eriksson Nicolin, 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm

Jobbnummer
789158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: