Support engineer Cluster till Microsoft

Experis Sverige / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker nu en supportingenjör som kommer vara placerad hos vår kund, som i detta fallet är Microsoft. Du kommer tillhöra det globala supportteamet, som har fokus på svåra, tekniska problem inom SharePoint-plattformen. Placeringen kommer vara i Kista/Akalla, där Microsoft har sitt kontor.

Publiceringsdatum
2012-01-12

Dina arbetsuppgifter
Som support engineer kommer du och ditt team att hantera de allra svåraste problemen inom Core och cluster Services. Ni kommer att arbeta med Microsofts slutkunder, för att se till att deras behov blir tillgodosedda. Teamet kommer att arbeta mot "Best practice" och därför måste man kunna dela med sig av sin kunskap och arbeta både djupt och brett. Din djupa kunskap inom Servrar och cluster-teknologier är lika viktig som förståelsen för kundens behov och förmågan att kunna förklara komplexa problem på ett enkelt och tydligt sätt.

Bakgrund
Du som söker tjänsten som supportingenjör har minst 3 års erfarenhet av tyngre support. Minst 1 års erfarenhet av Cluster Services och mycket goda kunskaper inom Windows Server 2003/2008/2008-R2
Andra färdigheter du bör ha är kunskaper inom performance felsökning, Storage och operativsystems arkitektur. Det är även meriterande om du har kunskaper inom Remote Desktop Services, Data Protection Manager och Hyper-V technologies
Eftersom Microsoft är ett globalt företag måste man kunna tala och skriva svenska och engelska flytande.

Ansökan och upplysningar

För att söka tjänsten registrerar du ditt CV på Experis hemsida: www.experis.se och kopplar CV't till tjänsten. Eventuella frågor besvaras av Johanna Di Sivo på telefon: 0722023781. Vi kommer se över ansökningarna löpande så skicka din redan idag!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Di Sivo, +46 8 508 954 34

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1126509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: