Support Engineer

Rule Communication - Nordic AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rule Communication - Nordic AB i Stockholm

Vilka är vi?
Rule är ett SaaS-bolag grundat 2007 som befinner sig i en kraftig Scale-up fas, med en plattform för avancerad
Marketing Automation och personaliserade utskick. Vår plattform används av en global kundbas, med företag av olika storlekar, branscher och digital mognadsnivå. Rule går att använda fristående eller integrerat med andra affärssystem, e-handelsplattformar och analyssystem. Rule är byggd för att hantera obegränsat med kunddata, vilket möjliggör att du kan dyka ned så granulärt som du vill i kundsegmentering. Genom ett användarvänligt gränssnitt med kraftfull teknik, kan du leverera individanpassade budskap - utan att det kräver raketforskning.

Våra värderingar
Challenging: vi skall alltid utmana normen och sträva efter det bästa.
Helpful: alla i bolaget skall alltid ha en hjälpsam attityd och aldrig ge upp.
Efficient: vi strävar efter att uppnå största möjliga effekt genom konstant förbättring.
Fun: vi och våra kunder skall ha kul ihop genom hela vårt samarbete!
Varför?
Hela världen förtjänar effektiv kommunikation, både som avsändare och mottagare. Vår north star metric är "engaged subscribers".

Vad vi letar efter
Vi söker en Support Engineer som gillar att hitta lösningar till kluriga problem. Du kommer arbeta med ärenden från supporten och hjälpa dem med att förstå våra olika system, felsökning samt dokumentera och rapportera problem. Du behöver vara en god kommunikatör på både svenska och engelska för att dokumentera ärenden och återkoppla till kunder

Vad är ditt ansvar?
Identifiera och lösa vanliga problem
Rekommendera ändringar till processer som tar oss till nästa nivå
Samarbeta med andra avdelningar så som Customer Success, Product Owner och utvecklingsteamen
Driva och dokumentera tekniska ärenden, samt vidta korrekta åtgärder
Bidra med en hög kundnöjdhet genom professionellt bemötande av våra kunder
Hålla dig uppdaterad på produktnyheter, och vara nyfiken på branschförändringar

Vilka kvalifikationer bör du ha?
Proaktiv problemlösare
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av SaaS platform
Erfarenhet av ärendehantering så som Jira
Du är passionerad av att lära dig nya saker och att dela din kunskap med andra
Ha bra energi och en Inspirerande personlighet

Vad erbjuder vi?
En viktig roll i en helägd svensk SaaS Scale-up
Globalt banbrytande produkter
Konkurrenskraftig lön
Möjligheten att påverka en extremt spännande tillväxtresa
Världens bästa team!

Kompetenser
MySQL
REST-API
Erfarenhet av att läsa loggfiler
HTML

Publiceringsdatum
2022-06-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-29

Adress
Rule Communication - Nordic AB
Kammakargatan 48
11160 STOCKHOLM

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Rule Communication - Nordic AB (org.nr 556740-1293)
Kammakargatan 48 (visa karta)
111 60  STOCKHOLM

Ansökan
Via e-post
E-post: piia@rule.se

Arbetsplats
Rule Communication - Nordic AB

Kontakt
Support Manager
Piia Qvick
piia@rule.se

Jobbnummer
6785247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rule Communication - Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rule Communication - Nordic AB: