Support Analyst till Configura
Skill / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Professionellt och personligt - det sammanfattar vår filosofi kring hur god service ska upplevas. Är du en tekniskt intresserad person som vill jobba med en populär produkt som genererar stor kundnytta? Drivs du dessutom av att ge service i världsklass och är mån om att bidra till en snabb och tillgänglig supportfunktion? Välkommen till Configura!
Publiceringsdatum2019-04-15Om företagetDu skulle antagligen inte känna igen en Configuran ute på stan - vi finns i alla sorter och tror inte på det där med klädkod - men med fem kontor på tre kontinenter är vi ett och samma Configura. Vi är ett sammansvetsat gäng som samarbetar över kontorsgränserna, med internationella kontakter och utmanande programmeringsuppgifter.
Visuell konfigurering är det vi jobbar med. Vi utvecklar mjukvara för att rita upp miljöer i 2D och 3D åt ledande leverantörer inom kontorsmöbler, kök och badrum, materialhantering, industri samt laboratorier. I bakgrunden görs beräkningar för priser och konfigurering. Configura har huvudkontor i Linköping, men även kontor i Göteborg, Grand Rapids, Michigan, USA, Kuala Lumpur, Malaysia och Shenzhen, Kina
ArbetsuppgifterI supportteamet hjälper ni användare över hela världen och har ett nära samarbete med övriga team för att se till att Configura fortsätter att ha en supportorganisation i världsklass.
Du hjälper kunderna genom att svara på produktrelaterade frågor från användare via telefon, e-mail eller chatt där snabbhet och kundnytta står i fokus. Du ska kunna svara på frågor om vår programvara CET Designer vilket innebär att du behöver lära dig programmet grundligt och hålla dig uppdaterad på nyheter som sker.
I rollen ingår att logga alla ärenden i vårt ärendehanteringssystem Jira, och identifiera potentiella mjukvaruproblem och kommunicera dem vidare till våra utvecklare. Du kommer också att felsöka och testa nya uppdateringar och förbättringar av mjukvaran.
Arbetstider är 08:00- 17:00 och du rapporterar till Training & Support Team Manager.
ProfilDu är en problemlösare med ett intresse för teknik och har viljan att skapa en riktigt bra kundupplevelse. Vi tror att du har en teknisk bakgrund och har grundläggande kunskaper om Windows operativsystem. Du har förmågan att felsöka både mjuk- och hårdvarurelaterade ärenden.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet. Din vilja att skapa långsiktiga kundrelationer i kombination med din höga ansvarskänsla kommer bidra till att du blir uppskattad i rollen. Du har lätt att sätta dig in i nya saker och har goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper i exempelvis tyska eller franska.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Configura med Skill. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Logga in eller registrera ditt CV på
www.skill.seVid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Pehr Gilén 013-473 20 65 alt.
pehr.gilen@skill.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 4276
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPehr Gilén
FöretagSkill
AdressSkill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping
KontorsadressGelbgjutaregatan 2
Jobbnummer 4734958
Observera att sista ansökningsdag har passerat.