Support Analyst | Älmhult/Helsingborg/Hybrid | Experis

Experis AB / Supportteknikerjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige

Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Är du en person som drivs av att hjälpa andra och leverera tillsammans med ett team? Bli en del av vårt härliga team på Experis inom rollen Support analyst.

Vem söker vi?
Vi söker vi dig med intresse för och gärna erfarenhet av användarsupport, IT support eller servicedeskarbete. Din personlighet är viktig och vi ser gärna att du är framåt som person och bra på att ta initiativ till såväl tekniska lösningar som sociala kontakter. Du är en prestigelös och ansvarsfull kollega som hanterar alla typer av ärenden på samma engagerade och lösningsorienterade sätt. Vi ser att du har en god känsla för service och kundkommunikation.

Hur ser en dag ut som Support Analyst?

Du kommer ingå i ett kompetent team som med engagemang och arbetsglädje strävar efter att ge bästa möjliga service till användarna. Detta genom att:

* Du får ta emot och ta ansvar för supportärenden som kommer in genom företagets olika kanaler.
* Du kommer registrera, analysera, prioritera och lösa alla inkomna ärenden. Detta tillsammans med dina kollegor i teamet.
* Du överblickar alla supportärenden och håller slutanvändaren informerad om processen. Därmed blir du en viktig spelare som fungerar som spindeln i nätet.
* Du kommer stötta nyckelanvändare via telefon och e-post.
* Du kommunicerar ärendena med kollegor på IT-avdelningen.

Vi ser att du har följande erfarenhet och egenskaper:

* Du har minst 1 års erfarenhet inom IT Support alt. Kundservice eller BackOffice funktioner
* Du kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska
* Du gillar att ta ansvar och är strukturerad i ditt arbete.
* Du är proaktiv och serviceinriktad som person.
* Du är uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
* Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
* Du är öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot.
* Du har ett stort IT-intresse.
* Det är meriterande om du även har andra språkkunskaper än svenska och engelska.



Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.



Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.



Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2022-10-19

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "99eef1e8-952e-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
7090435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: