Supply-koordinator

Kanthal AB / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kanthal AB i Hallstahammar, Sandviken eller i hela Sverige

Kanthal är en del av Sandvik-koncernen och ett världsledande varumärke för produkter och tjänster inom industriell värmeteknologi och motståndsmaterial. I kreativa samarbeten med våra kunder utvecklar vi innovativa lösningar, alltid med fokus på hållbarhet och minsta möjliga miljöpåverkan. Vår avancerade teknologi, tillsammans med våra kompetenta medarbetare, ger oss möjligheten att delta i några av världens största och mest spännande projekt.

Avdelningen Customer Service Supply i Hallstahammar ansvarar för försörjning av ingående material till produktionen och är länken mellan inköp, produktionsplanering och produktion med kontaktytor även direkt mot underleverantörer. Nu söker vi en supply-koordinator till en roll med stora möjligheter att påverka arbetssätt och strategier för hur vi ska driva vår verksamhet. I rollen får också inblick i verksamheten som kan vara till nytta i många andra roller inom företaget i framtiden.


Publiceringsdatum
2018-05-11

Dina arbetsuppgifter
Här jobbar du tillsammans med en kollega med beräkning av lagernivåer och beställningspunkter, samt förser produktionen med det material som behövs. Du är ansvarig och delaktig i att definiera produkter/artiklar i vår affärssystem och bidrar aktivt i initiativ för ständiga förbättringar, samt stöttar produktions- och processutveckling. I ditt arbete ingår också att ge support och ha löpande kontakt med inköp/produktkoordinatorer.

Profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning mot administration eller motsvarande, där en teknisk högskoleutbildning inom logistik är ett stort plus. Har du också sedan tidigare erfarenhet från arbete inom tillverkande industri, Lean-kunskaper och kunskap om våra produkter är detta meriterande. Du är van att jobba administrativt i en digital miljö och fördjupad kunskap i något affärssystem är fördelaktigt. För att lyckas i den här tjänsten har du också goda färdigheter i svenska och i engelska, både i tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som karaktäriseras av att du är en ambitiös lagspelare med eget driv och som utför ditt arbete systematiskt, noggrant och på ett självständigt sätt. Du har lätt för att planera och prioritera dina arbetsuppgifter, och med god kommunikativ förmåga knyter du enkelt kontakter och bygger nätverk både inom och utanför organisationen.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden - verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2016 omkring 43 000 anställda och en försäljning på cirka 82 miljarder SEK i över 150 länder i kvarvarande verksamheter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 360103
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KANTHAL AB

Adress
KANTHAL AB
Box 502
73427 HALLSTAHAMMAR

Kontorsadress
Sörkvarnsvägen 1

Jobbnummer
4139294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kanthal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kanthal AB: