Supply Planner till telecom-bolag i Kista

Ogunsen AB (publ) / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Har du ett pa års erfarenhet av supply chain-området, och brinner för effektivisering, kundupplevelse och hållbarhet? Läs mer om detta spännande uppdrag!

SJR söker nu för kunds räkning en Supply Planner, som kommer att arbeta med optimering av varuflödet för bolagets telecom-produkter. Vår kund strävar efter att både förbättra kundupplevelse och att minska miljöpåverkan och bidra till en större hållbarhet. Av dessa skäl är dina strategiska och operativa förmågor inom logistikområdet av stor vikt.

I din roll kommer bland annat att ingå

• Påfyllning och inventering mot centrallager, både för ordinarie och kundspecifika produkter
• Upprättande av försäljningsprognoser
• Lageroptimering
• Hantering av reservdelar
• Förbättring av logistikflödet
• Leda projekt inom ditt portföljområde
• Mäta och följa upp på leverantörer
• Skapa underlag för analyser och rapportering
• Delta I strategiskt utvecklingsarbete
• Fakturahantering
• Internrapportering

Vår kund är en stor och välkänd aktör inom telecom, och sitter i Kista i nordvästra Stockholm. Du kommer att tillhöra ett team om totalt 4 personer, och detta team ingår i en supply chain-funktion om totalt 12 personer. Du rapporterar till Supply Chain Manager.

Kunden tillämpar hybridarbete, där du har möjlighet att arbeta 50/50 på plats respektive på distans.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter finns stor möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden.

Vem söker vi?
Vi tror att du som söker har en utbildning inom ekonomi och/eller logistik, och har minst 1-3 års erfarenhet av arbete inom logistik/inköp. Det är en fördel om du arbetat med säsongsbetonad försäljning, exempelvis inom retail, men detta är inget krav.

Du har en god vana av att arbeta i ERP-system, gärna med erfarenhet av Visma & Microsoft NAV, och du har goda kunskaper i Excel med erfarenhet av att arbeta med pivottabeller. Du är flytande i svenska och engelska.

Som person ser vi att du är kommunikativ, strategisk, strukturerad och har en god förmåga att hantera ett varierat arbetstempo. Du är en utpräglad teamperson, och du brinner för service och en god kundupplevelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-09-13

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-04.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Atena Vinogradova
atena.vinogradova@sjr.se

Jobbnummer
8110040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):