Supply Planner till Plantagen – Group Logistics
Plantagen i Sverige AB / Lagerjobb / Stockholm
2015-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Planner till Plantagen – Group Logistics" (publicerad 2015-12-14) ⬅️
Visa alla lagerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plantagen i Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Järfälla,
Värmdö eller i
hela Sverige Plantagen is Scandinavia's largest garden chain, with 65 stores in Norway, 41 in Sweden and 11 in Finland. The private equity firm, APAX, is the main owner of Plantagen with 90% of the shareholding while the Board and Management own the remaining shares of the company. Plantasjen ASA is the group company in which the international companies Plantasjen Norge AS, Plantagen Sverige AB and Plantagen Finland Oy operate.
Skandinaviens största kedja inom växter fortsätter att växa. Vill du vara en del av denna resa och förbättra fler människors liv med hjälp av växter?
Vi rekryterar nu en Supply Planner till Plantagen som kommer bli en del av vår varustyrningsorganisation som i dagsläget består av fyra medarbetare. Som Supply Planner på Plantagen är du ansvarig för att effektivt säkerställa påfyllningen till våra butiker i Norden både genom startfördelningar, bevakning av löpande påfyllnad samt kampanjfördelningar som följer vår övergripande logistikstrategi: Sälja mer till en lägre kostnad
Det krävs att du har en analytisk förmåga och en bred förståelse hur hela värdekedjan är uppbyggd samt ett kommersiellt tänkande.
Vi erbjuder en spännande roll i ett kompetent och drivet logistikteam. Som verktyg för att optimera varuflödet och analysera måltal använder vi idag ett av marknadens bästa systemstöd RELEX.
Huvuduppgifter och ansvar:
Säkra start och kampanjorders till våra butiker
Säkra framtida kampanjer
Säkra alla varor baserat på varje enskild varas säljperiod
Löpande följa och ta action på avvikelser
Säkra tillgänglighet av varor till våra kunder och optimera lagernivåerna i våra butiker
Utveckla rollen löpande, organisera och utveckla de verktyg som är nödvändiga för att lyckas
Vara en aktiv medlem i logistikorganisationen samt medlem i olika matrismöten med andra avdelningar inom Plantagen
Vi ser gärna att du har:
Universitetsexamen eller likvärdigt inom antingen ekonomi eller logistik
Minst 2 års erfarenhet av varustyrning och/eller logistik inom dagligvaruhandeln.
Det är meriterande om du arbetat med ett automatiskt varustyrningsverktyg innan och extra meriterande om det är RELEX
Erfarenheter av att arbeta i ett tillväxtföretag
Goda erfarenheter av MS Office och speciellt inom Excel och Power Point.
Du behärskar engelska både i tal och skrift
Resor inom norden ingår i tjänsten
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du god samarbets- och samordningsförmåga. Du är analytisk och duktig på att planera och prioritera. Du är driven, uthållig och arbetar pro-aktivt för att nå uppsatta mål. Du är van att arbeta med ett brett kontaktnät och är en god kommunikatör. Plantagen är ett företag med högt tempo och engagemang, vi söker därför dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö.
Tjänsten är placerad i Barkarby, Stockholm, och du rapporterar till Replenishment Manager.
Sista ansökningsdag är 2015-12-31 men passa på och sök redan idag då ansökningar behandlas och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten kontakta Group Logistics Manager Andreas Wilson 070-101 41 68 eller
andreas.wilson@plantagen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Publiceringsdatum2015-12-11ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 2826722153
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Wilson, Group Logistics Manager
andreas.wilson@plantagen.seFöretagPlantagen i Sverige AB
AdressPlantagen i Sverige AB
Box 19
17721 Järfälla
KontorsadressHerrestavägen 20, 17738 Järfälla
Jobbnummer 2571568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.